  • Data: 2009-04-01 22:37:56
    Temat: Re: Nakaz eksmisji
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z środa 01 kwiecień 2009 23:09
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gr0l5g$lon$1@inews.gazeta.pl>):

    > OK, ale nie płacze potem i nie chce bym mu dopłacał. Myśli i przewiduje
    > wszytko. Jak źle przewidzi sprzedajemy mu chatę, spłacamy kredyt a potem
    > opcja c.

    No nie, bo to co się dzieje teraz to jest bandytyzm i rozbój. Bo ludziom,
    którzy spłacają są nagle przeliczane kredyty, bo niby se bank wymyślił, że
    spadła wartość zabezpieczenia. Ale jak ktoś spłaca regularnie i jest
    porządnym klientem, to zabieranie mu dorobku całego życia i zmuszanie do
    spłacania kredytu za zabrany dom, bo jego wartość spadła, jest bandytyzmem.

    > Jeśli nie jest w stanie przewidzieć przyszłości to to jest rozsądna
    > opcja.

    Nie. To opcja generowania bogaczy i utrzymywania wiecznej biedoty.

    > Nie wiem na ile to prawda, ale na zachodzie i w usa to przeważnie
    > ta opcja obowiązuje.

    No i poziom jaki jest w USA biedoty?

    > Opcji b nie wskazywałeś poprzednio.

    Ale ona finansowo jest równie obciążająca jak (a), a prowadzi do napędzania
    kasy bogaczowi i rodzina nigdy nie nabędzie nic swojego, a jak bogacz uzna,
    że wyrzuci, to wyrzuci i na tym się skończy. Zero możliwości inwestowania w
    remonty, w rozbudowę itp.

    > Czasem jak widać do czasu. Bierzesz sobie kredyt w CHF wartości 100000
    > zł, a potem bach i masz do spłaty 150000 zł. I wtedy jednak czynsz może
    > być bardziej realny do zapłaty niż rata.

    No ale póki spłacam, bank nie powinien mnie atakować, tak jak to robią
    teraz, bo media napisały, że jest ramzes czy tam kryzys.

    --
    Tristan