  • Data: 2006-01-27 16:43:45
    Temat: Re: Najazd policji na firme - jaka kara?
    Od: "ezbig" <e...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:drdgun$fde$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik ezbig napisał:
    >
    > Ty chyba nie zrozumiałeś, że liczy się od odbiorcy utworu, a nie od
    > nośnika. I dlatego podałem przykład VHS i DVD bo to jest to samo pole
    > eksploatacji.

    Racja tylko kino niechcący dodałeś.

    > Nie zająknąłeś się tylko co do ceny.

    Czy ja piszę o cenie? Dziennie w kopiarni można skopiować i zapakować 10
    000. Wszystko odbywa się automatycznie

    > Nie rozśmieszaj mnie. Też pracuję w tej branży i takich pierdół - jaki to
    > niby straszny koszt przygotowania materiałów do DVD w stosunku do VHS - to
    > już dawno nie słyszałem.

    Czy wiesz jak wyglada mastering płyty DVD w wykonaniu komercyjnym? Chyba nie
    sądze skoro tak piszesz. Najpierw idzie kompresja sprzętowa do właściwego
    formatu - ten materiał można dać na wrzutki do gazet (chociaż zwykle na
    wrzutki idzie raczej któraś tam kopia). Po kompresji sprzętowej siada kilka,
    kilkanaście osób do konsol i przeglądają materiał klatka po klatce. Klatki,
    które ocenione zostają jako słabe poddaje się ponownie (z oryginału)
    kompresji programowej. 2 godzinny film to kilkadziesiąt godzin pracy dla 10
    osobowego zespołu. Ktoś tym ludziom musi zapłacić.

    Mam wrażenie, że porównujesz "mastering" wesela z pracą przy produkcji
    filmowej.