  • Data: 2006-01-28 17:38:34
    Temat: Re: Najazd policji na firme - jaka kara?
    Od: "ezbig" <e...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:drfsnv$3ra$1@inews.gazeta.pl...

    > Gdyby u mnie na polecenie tejze firmy policja dokonala przeszukania i by
    > nie znalazla 'oprogramowania uzyskanego od osoby nieuprawnionej' - a by
    > nie znalazla, bo mam wszystko legalne, to ktos by odpowiedzial za falszywe
    > oskarzenie, tylko i az .. dlatego ze znam swoje prawa.
    >
    > poczekajmy az ktos naprawde sie wk.

    Nie sądzę aby tu było cokolwiek z polecenia tej firmy. W tych przypadkach,
    które ja znam nie było mowy o tym, że to z BSA ktoś zadzwonił na policję.
    Zawsze były nakazy prokuratorskie. Wjazdy były do firm i domów prywatnych.
    Jede przypadek, który znam dokładnie (bo to znajomi). Policja wjechała
    najpierw do prywatnego domu. Znaleźli trochę towaru bo gość dorabiał i był
    piratem (jakby to Arek z tego wątku powiedział). Potem wjechali do firmy, w
    której był pracownikiem - nic nie znaleźli. Kolejny cel to mieszkanie szefa,
    tam znaleźli XP i coś jeszcze więc zabrali sprzęt. Nie wiem co z
    pracownikami, ale u nich też mieli być.

    W BSA są prawnicy, którzy myślą na tym aby wszystko było zgodnie z prawem i
    detektywi, którzy badają zgłaszane na infolini przypadki. Zanim do kogoś
    wkroczą robią dokładne rozeznanie. Nie wiem czy ich współpraca z policją
    polega tylko na użyczaniu ekspertów, ale w telewizji co jakiś czas można
    zobaczyć jakiegoś przestawiciela z BSA. Z telewizji słyszałem, że ściśle
    wspópracują z policją a policja z nimi.

    > nie bardzo wiem do czgo zmierzasz tym przykladem

    Są odpowiednie przepisy KpK na nielegalne oprogramowanie i jest infolinia
    gdzie możesz zadzwonić, jak drażni cię, że ktośpracuje na "piratach" a ty
    musisz konkurować z nim na oryginalnym oprogramowaniu.