    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Na religie
    Date: Tue, 28 May 2019 14:35:47 +0200

    dyskusyjnych:5ced2825$0$499$6...@n...neostrada.
    pl...
    >Że co? Przecież powiedziała, że nie chce chodzić.
    >Sąd powinien zapytać, czy chce chodzić. Kropka. I zamknąć sprawę. Bez
    >wnikania i powoływania biegłych dlaczego nie chce chodzić.

    >Konstytucja

    no i mamy podstawe prawna ... ale to TK bedzie orzekal o zgodnosci :-)

    >Art. 48. 1. Rodzice mają prawo do wychowania dzieci zgodnie z
    >własnymi przekonaniami. Wychowanie to powinno uwzględniać stopień
    >dojrzałości dziecka, a także wolność jego sumienia i wyznania oraz
    >jego przekonania.

    No i juz ten jeden art jest w sobie nieco sprzeczny - rodzice maja
    prawo, i dziecko ma prawo.
    Ale, ze dziecko male, to jego prawa sa niedojrzale :-)

    >Art. 53.
    >6. Nikt nie może być zmuszany do uczestniczenia ani do
    >nieuczestniczenia w praktykach religijnych.

    Symetrycznie :-)

    >7. Nikt nie może być obowiązany przez organy władzy
    >publicznej do ujawnienia swojego światopoglądu, przekonań religijnych
    >lub wyznania.

    Sedziego zaskarzyc ? Bo jesli spytal małą ?
    Czy spytac moze, domagac odpowiedzi sie nie moze ? :-)

    >Słowo klucz: wymyśliłbyś.
    >Znam lepszych autorów bajek niż ja.
    >Tylko w jaki sposób wymyślanie i opowiadanie bajek ma wyjaśnić
    >dziecku czym jest bóg?
    >To jakiś absurd jest, wyjaśnianie czym _jest_ bóg. Samo wyjaśnianie
    >czym jest bóg, jest z góry założeniem, że w ogóle jest.

    >Jak dziecku opowiedzieć o czymś, co nie istnieje?

    matematyka, fizyka kwantowa ...

    > Wymyślić coś, żeby sędzia był usatysfakcjonowany? Uczyć dzieciaka
    > konformizmu, żeby miało mówić ludziom to co chcą usłyszeć, bo
    > inaczej poniesie karę w postaci przymusowych lekcji religii?

    >Wytłumaczenia czego? Da się wytłumaczyć chodzenie po wodzie?
    >Przecież to zwyczajne kłamstwo. To skandal, że takie rzeczy "uczą" w
    >szkole.

    Nie byles, nie widziales ... dlatego wlasnie Bóg, ze zwykly czlowiek
    nie potrafi :-)

    J.