    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Na religie
    Date: Sat, 25 May 2019 22:43:33 GMT

    On 2019-05-25, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/10-latka-
    zmuszona-przez-s%c4%85d-do-chodzenia-na-religi%c4%99
    -to-efekt-k%c5%82%c3%b3tni-mi%c4%99dzy-rodzicami/ar-
    AABTLt8

    > Taaa ... odczucia mam mieszane, ale ... czy sad nie powinien uzasadnic
    > "dobrem dziecka" ?

    "W ocenie sądu 10-latka powinna brać udział w szkolnych lekcjach
    religii, ponieważ wobec jej trudności interpersonalnych z rówieśnikami
    nie powinna być stawiana w sytuacji bycia odmienną.

    A dalej:

    "Mężczyzna twierdzi, że dziewczynka płacze przed lekcjami religii,
    ponieważ nie chce na nie chodzić i nie rozumie poruszanych tematów."

    Nie brzmi to przekonywująco, no chyba, że ta katechetka wredna jakaś.

    "Podczas wysłuchania z udziałem biegłych Julia (imię zmienione), która
    chodzi do III klasy szkoły podstawowej powiedziała, że nie wierzy w
    religię, ponieważ jak leciała samolotem to sprawdziła i Boga nie było."

    Sąd zapewne uznał, że dziewczynka nie ma żadnych podstaw, poza
    prawdopodobnym i dość glupim urobieniem jej przez ojca, aby odczuwać
    jakąs silną niechęć i zdecydował, że niech pochodzi, to wtedy
    zadecyduje.

    --
    Marcin