    From: "Dr" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: NOWY Policja zabrala mi dysk
    Date: Sun, 25 Sep 2005 17:06:33 +0200

    > Jest karalne jako paserstwo

    > A nie był cudzy?

    "Art. 278
    § 1. Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz ruchomą,
    § 2. Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje cudzy
    program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej."

    utwor nie jest programem!

    > Korzyścią majątkowa jest to, że nie musiał za te programy zapłacić.

    "Art. 118
    1. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przedmiot będący >>nośnikiem<<
    utworu, artystycznego wykonania, fonogramu, wideogramu rozpowszechnianego
    lub zwielokrotnionego bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom nabywa lub
    pomaga w jego zbyciu albo przedmiot ten przyjmuje lub pomaga w jego
    ukryciu[...]"

    a co w przypadku gdy nie ma nosnika? - sciagniecie z netu.
    poza tym sam program nie jest przedmiotem. krotko mowiac nie nabyto
    przedmiotu bedacego nosnikiem utworu, tylko sam utwor.