eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMożliwości wykorzystania rozkładów jazdy PKP, kom. miejskiej... › Re: Możliwości wykorzystania rozkładów jazdy PKP, kom. miejskiej...
  • Data: 2003-10-11 14:25:55
    Temat: Re: Możliwości wykorzystania rozkładów jazdy PKP, kom. miejskiej...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 11 Oct 2003, Michał wrote:
    [...]
    >+ własnej stronie www, w wydawanej przezemnie gazecie zamieszczac rozklady
    >+ jazdy pociągów, autobusów, tramwajów itd? Czy też wykorzystywanie takich
    >+ informacji jest np. łamaniem prawa autorskiego?

    Są osobne przepisy do ochrony "nieautorskich" baz danych; opis
    masz przykładowo tu:
    http://www.nowemedia.home.pl/nuke/modules.php?name=C
    ontent&pa=showpage&pid=6
    Sądzę że zbiór rozkładów jazdy może pod coś takiego podlegać.

    >+ Chcąc korzystać z w/w
    >+ informacji muszę uzyskać pozwolenie na ich wykorzytsanie czy też nie muszę
    >+ się o nie starać, gdyż jak wiadomo rozkłądy są ogólnie dostępne (na dworcu
    >+ PKP, na przystankach)?

    Nie wiem jak *dokładnie* sprawa wygląda u nas (być może tak samo,
    mam nadzieję że ktoś skomentuje) ale w Niemczech była sprawa
    zasądzenia odszkodowania od firmy która wydała na CD-ROMach
    rozkłady (chyba Deutche Bahn). Firma się powołała, że "spisała
    rozkłady z miejsc ogólnodostępnych" (a nie zabrała "gotowej
    bazy").
    Niestety mieli pech - na ich CD-ROMie były dokładnie te same
    błędy, które były w programie rozprowadzanym odpłatnie przez
    przewoźnika. Coś 17 z tych błędów nie było na rozkładach
    "drukowanych"...

    pozdrowienia, Gotfryd