  • Data: 2010-06-30 10:21:28
    Temat: Re: Motorowerem po drodze dla rowerów
    Od: PaPi <...@...3> szukaj wiadomości tego autora

    > Była taka możliwość.

    O tej mozliwosci decyduje kierujacy rowerem. Nie Ty.

    > Niekoniecznie.

    Koniecznie.
    O jakim niebezpieczenstwie chciales ostrzec rowerzyste ?

    > Nie wyprzedzałem, bo nie dał mi możliwości, wbrew prawu.

    ??? Co to znaczy dac mozliwosc wyprzedzania ?
    Jechal mozliwie blisko prawej krawedzi, po swoim pasie. Co jeszcze mial
    zrobic ?

    > Mi to mówisz?

    Byc moze tego nie wiesz. Dlatego sie powtarzam.

    > Gwałt niech się gwałtem odciska?

    To nie gwalt. To dbanie o swoja d. przez rowerzyste.
    Naprawde polecam przejechanie sie rowerem w wiekszosci miast i poza nimi
    w Polsce.
    O ile jeszcze w 3M zdecydowana wiekszosc samochodow wyprzedza nie z
    przepisowymi 1m ale z odlegloscia zapewniajaca bezpieczenstwo to np. w
    okolicy Bialegostoku czy Warszawy gdzie dane bylo mi poruszac sie
    rowerem w miastach nagminne jest wyprzedzanie na styk.
    Dlatego rowerzysta uniemozliwia wykonywanie manewrow, ktore moglby
    skonczy sie dla niego powaznymi urazami.

    > Więc niech rowerzyści zaczną stosować przepis o konieczności ułatwiania
    > wyprzedzania. Wtedy zniecierpliwiony kilometrową jazdą 15km/h kierowca
    > nie będzie próbował się przepychać.

    A w jaki sposob maja ulatwiac np. na ulicach Warszawy ?