  • Data: 2006-02-18 12:50:59
    Temat: Re: Moher na pasach
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    R2r in <dt73vr$g8d$1@atlantis.news.tpi.pl> wrote:

    > Rozumiem, że powołujesz się na art.13 PoRD, tylko, że tam oprócz tego,
    > że pieszy ma na przejściu pierwszeństwo jest napisane m.in. o obowiązku
    > zachowania przez niego szczególnej ostrożności. Ponadto jest również
    > m.in. art. 14 pkt. 1a.

    O tym właśnie chciałem uświadomić Panią (z poziomu agresji wnioskuję, ze
    słuchaczkę Radia Maryja). Można by też jej zrobić mały wykład z fizyki o
    iloczynie masy i prędkości, może wtedy by pojęła, że 1,5t samochód nie dość
    że nie staje w miejscu to mimo małej prędkości w momencie uderzenia może
    zrobić bardzo dużą krzywdę.

    > Tak więc piesi na przejściu mają nie tylko prawa ale i pewne obowiązki,
    > o których często - niestety na swoją zgubę - zapominają.

    Czy ja wiem, czy często, jeżdżę od przeszło 10 lat (i to nie mało) i
    pierwszy raz mi się taki babsztyl trafił. Jak już mi wchodzili na przejście
    to dawali mi szansę na bezpieczne zatrzymanie pojazdu (byłem stosunkowo
    daleko), no i zwalniałem lub zatrzymywałem się i nikt z tego problemu nie
    robił (czasami tez poruszam sie pieszo). Zazwyczaj jak widzę kilkuosobową
    gromadkę przy przejściu (szczególnie w centrach miast gdzie duzy ruch) i
    mam miejsce to się zatrzymuję sam (chodź to też nie jest ponoć do końca
    poprawne). A ta "miła" Pani tak sobie po prostu wlazła, jakby nie było
    odwilży to i zimowe opony by nie pomogły, noc spędziła by w szpitalu i to
    pewnie nie jedną. Jako, że jeździłem w pogotowiu miałem okazje widywać
    skutki potrąceń starszych ludzi przy prędkości (według policji) bliskiej
    40-50 km/h. Kończyło się zazwyczaj na połamanych nogach i różnej maści
    urazach kręgosłupa.

    Tomasz Motyliński