  • Data: 2008-03-15 22:14:27
    Temat: Re: Miejsce publiczne czy prywatne?
    Od: Olgierd <n...@r...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 15 Mar 2008 21:27:39 +0100, Andrzej Guziak napisał(a):

    > Niestety nie masz racji. Użytkowanie wieczyste to nie zarząd a własność
    > na czas.

    Masz rację, nie dopatrzyłem, że była mowa o użytkowaniu wieczystym.
    Przestrzeliłem, że nieruchomość została oddana w zarząd.

    Aczkolwiek nie masz racji mówiąc, że "Użytkowanie wieczyste to własnoś na
    czas".

    > Użytkownik wieczysty to właściciel, np. przez 99 lat.

    No akurat nieprawda.

    > Majątek spółdzielni to własność członków tej spółdzielni. Spółdzielnia
    > to majątek prywatny. Teren spółdzielni, konsekwentnie, również.

    Chyba że w skład majątku wchodzi nieruchomość będąca przedmiotem innego
    prawa niż własność.

    > To, że spółdzielnia terenu nie grodzi, jest on zatem dostępny dla
    > wszystkich a więc jest miejscem publicznym, w rozumieniu np. prawa o
    > ruchu drogowym, nie stanowi, że jest to mienie komunalne.

    Nie, o tym czy dana nieruchomość stanowi mienie komunalne czy nie
    przesądza forma własności.
    Aczkolwiek czy nieruchomość będącą przedmiotem użytkowania wieczystego
    zalicza się do mienia komunalnego - sprawdzać mi się nie chce. Jakbym się
    nie pomylił i nie zaczął od zarządu, to miałbym rację.

    > To teren prywatny, tyle że, wolą własciciela-spółdzielni, dostępny dla
    > wszystkich.

    Drobna uwaga: spółdzielnia nie jest właścicielem nieruchomości, do której
    swoje prawa wywodzi wyłącznie z przepisów o użytkowaniu wieczystym.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==