  • Data: 2011-04-26 17:37:34
    Temat: Re: Metraz mieszkania do czynszu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 21 Apr 2011, w...@g...com wrote:

    > Kupilem
    ^^^^^^^

    > mieszkanie na rynku pierwotnym z konkretnym metrazem wpisanym
    > w umowe przedwstepna, jednak metraz uzyty przez developera do obliczenia
    > czynszu
    ^^^^^^^
    ^^^^^^^

    Niemożliwe.
    Prawnie niemożliwe.
    Tak, ja *wiem*, że potocznie nazywa się "czynszem" *różne* opłaty,
    które czynszem *nie są*.

    I dla porządku - czynsz to opłata, którą dzierżawca lub najemca
    płacą właścicielowi lub dzierżawcy lub najemcy który ma prawo
    "podnajmu". Ta i tylko ta opłata!

    Skoro nie o nią chodzi, to my nijak nie wymyślimy jaką
    opłatę, znaczy za co i na jakiej postawie ustalaną, masz
    na myśli.
    Pat.

    Jeśli to jakaś opłata umowna, to z Twojej umowy wynika, wg czego
    jest liczona. A to nie my ją mamy (tę umowę) lecz Ty!
    I tak, nie widać przeszkód żeby opłata nie miała być od *rzeczywistej*
    powierzchni, a nie wirtualnej, która stanowiła podstawę zapłaty za
    mieszkanie.

    pzdr, Gotfryd