  • Data: 2007-12-06 18:18:28
    Temat: Re: Mąż nas zostawia :( Mam kilka pytań
    Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan napisał(a):

    > No i luzik. Może zabrać dzieci albo płacić coś na dzieci, ale
    > małżeństwo jest prawną pomyłką, bo zniewala bez powodu.

    Całe szczęście, że jeszcze z rewolwerem przy skroni do ołtarza nie
    prowadzą...

    > Jak nie ma
    > dzieci, to małżeństwo powinno być kończone jednym ruchem prawnym, w 1
    > dzień. Jak są dzieci to albo sprawiedliwy podział tychże albo ugoda na
    > temat tego, kto je bierze, a kto coś płaci. Jak nie ma ugody, to wtedy
    > sąd nie powinien zmuszać.

    Dzieci to nie meble, żeby je rozstawiać po kątach. A jak dwoje dorosłych
    ludfzi postanowiło załozyc rodzinę, to powinni mieć tyle
    odpowiedzialności, zeby dzieci nie ponosiły konsekwencji ich głupoty.

    > Pomyśl tak: jak dwoje rodziców nie chce, to się zrzekają i oddają do
    > domu dziecka. I jest OK.

    Serio jest ok? A niby czemu reszta narodu ma łożyć na te dzieci? OK
    będzie, jak rodzice pokryją koszty ich utrzymania. Równiez amortyzacje
    budynków domów dziecka i wynagrodzeń dla personelu, jak i psychilogów
    dla tych dzieci, którzy im wytłumaczą, dlaczego ich rodzice są
    nieodpowiedzialnymi dupkami.

    > Ale jak jedno nie chce się zrzec, to drugie
    > jest zmuszane do płacenia, paranoja. Skoro osoba A się zrzeka, a osoba
    > B nie, to sprawa wyłączna osoby B.

    Nie ma tak dobrze. Ja bym wyegzekwowała alimenty za pomocą obowiązkowej
    ilości godzin odpracowanych przy sortowaniu śmieci, w gustownym
    kubraczku z nadrukiem "alimenty". Bo dzieci nie spadają z nieba, wbrew
    temu, co głoszą ludowe legendy. A rodzice mają obowiązek je utrzymywać.

    --
    pozdrawiam
    Justyna