    From: "Tomek 'Tomo' Kalka" <t...@c...katowice.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat od pana policjanta
    Date: Wed, 5 Feb 2003 11:09:41 +0100

    Użytkownik "JaC" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:b1qhfe$9g3$1@szmaragd.futuro.pl...
    > Witam
    > Ostatnio dostałem mandat za to że wjechałem na chodnik (gdzie był zakaz
    > zatrzymywania
    > się i postoju) i przez chwile stałem zapięty w pasy i na zapalonym silniku
    > światłach.
    O ile mi wiadomo w przepisach o ruchu drogowym nie jest rozgraniczone
    zatrzymanie z zapiętymi i odpiętymi pasami bezpieczeństwa.

    > Zatrzymałem się żeby zabrać żonę i w tym czasie zjawiła się policja
    Tu miałeś pecha. To się zdarza i z tym należy się liczyć.

    > tyle, że nie drogówka tylko ci niebiescy. Nic nie pomogły tłumaczenia >
    > dostałem 150 zł
    > i 1 pkt.
    >
    > 1. czy "niebieska" policja może wlepiać mandaty za rzeczy związane z
    ruchem
    > drogowym
    Może

    > 2. czy i w jaki sposób mogę się odwołać
    Mogłeś nie przyjąć mandatu. Miałbyś wtedy pewną wizytę w sądzie grodzkim.
    Osobiście uważam że dobrze zrobiłeś że przyjąłeś ten mandat (znacznie
    zmniejszyłeś koszty własne).
    Jeśli przyjąłeś mandat to nie możesz się odwoływać (chyba że został
    wystawiony za czyn który nie podlega karze).

    > 3. jeśli tak to gdzie mogę szukać przepisów na ten temat
    Odpowiedź brzmi NIE ale i tak radzę poczytać kodeks drogowy

    > 4. no i czy wysadzić lub zabrać kogoś trzeba jechać na koniec miasta/ulicy
    > gdzie nie ma juz zakazu?
    W zasadzie tak. Można próbować inaczej ale z opisanego przez ciebie
    przypadku wynika że czasami to się nie opłaca.
    Nie chcę cię obrazić ale jak zdałeś egzamin na prawo jazdy nie znając
    odpowiedzi na takie pytania?

    Tomek 'Tomo' Kalka