    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat PKP - długie
    Date: Thu, 17 Feb 2005 00:27:54 +0100

    Użytkownik "<buraxta>" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cv0k5o$c6m$1@news.onet.pl...

    > Skoro w kółko wałkujecie (pracownicy PKP) to samo, to bilet miałem
    > ważny, zgodnie z art.18 Prawa Przewozowego. Jeszcze jakieś pytania?

    Zaciekawiłeś mnie i sprawdziłem. Ów art. brzmi następująco:

    Art. 18. 1. Jeżeli przed rozpoczęciem przewozu lub w czasie jego wykonywania
    zaistnieją okoliczności uniemożliwiające jego wykonanie zgodnie z treścią
    umowy, przewoźnik jest obowiązany niezwłocznie powiadomić o tym podróżnych
    oraz zapewnić im bez dodatkowej opłaty przewóz do miejsca przeznaczenia przy
    użyciu własnych lub obcych środków transportowych (przewóz zastępczy).
    2. W razie przerwy w ruchu lub utraty połączenia przewidzianego w rozkładzie
    jazdy, podróżnemu przysługuje zwrot należności za cały przerwany przejazd, a
    ponadto może on bezpłatnie powrócić do miejsca wyjazdu, chyba że przewoźnik
    nie ma możliwości zorganizowania takiego przewozu.
    3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do przejazdów odbywanych na podstawie
    biletów uprawniających do przejazdów wielokrotnych oraz w zbiorowej
    komunikacji komunalnej.

    I teraz bądź łaskaw wywieść, o co Ci chodzi. Jak rozumiem pociąg osobowy
    jechał. Kilka minut później, no ale trudno to uznać za uniemożliwienie
    przejazdu nim. Po za tym, to przewoźnik musiał by Ci wskazać ów pociąg
    pospieszny jako zastępczy, a nie Ty sobie go wybrać. Korzystając z paragrafu
    2, to ewentualnie mógł byś wrócić do punktu wyjazdu, a nie kontynuować
    przejazd. No chyba, że mam nieaktualny tekst tej ustawy.