  • Data: 2008-10-31 15:25:48
    Temat: Re: Mamy sprzatac grob przez 20 lat.
    Od: "Cezar" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > teraz jasne ?
    >

    > -wszyscy dostają równo po 1/3
    > ALE W ZAMIAN ZA TO
    > ja i moja siostra zobowiązujemy się (właśnie tu i teraz) .....
    >
    > polski trudna język.

    Prawo trudna przedmiot i wykazales sie kompletna indolencja.
    Testamet to jest jednostronne oswiadczenie woli. Moze zawierac oswiadczenie
    tylko jednej osoby i w w dodatku tej ktora "ma umrzec", a nie tej co "po
    niej" maja zyc (vide art 942 kc). Zatem inne osoby nie moga sie w ogole
    podpisac na testamecnie (czyli nie moga sie zobowiazac), bo skutek jest
    taki, ze testament jest niewazny art 958 kc.
    Testament w zasadzie nie moze zawierac zapisu "w zamian za to", bo taki
    zapis najczesciej bedzie mial charakter tzw. warunku (dostaniesz cos, jak
    cos zrobisz), ktory traktowany jest jako nieistniejacy (czyli jak go
    zapiszesz to i tak go nie ma) -art 962 kc

    Sorry stary, ale z taka wiedza to by Ciebie upierdolili na egzaminie nawet
    na zaocznych studiach z administracji w Wyzszej Szkole Bankowosci, Ekologii
    i Adminisrtacji i Turystyki w Pułtusku.

    Cezar