  • Data: 2004-07-15 19:13:58
    Temat: Re: Linux, Open Office, Opera, Mozilla..
    Od: Miernik <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rafee <r...@o...pl> wrote:
    > Witam..
    > Mam pytanie: czy nazwy programow powstalych na licencji GNU.. jako Wolne
    > Oprogramowanie sa zastrzezone?? konkretnie: czy moge produkować i sprzedawac
    > koszulki i gadzety z nadrukami nazw: Linux oraz jego dystrybucje (Debian, Red
    > Hat), Open Office, Opera, Mozilla (alternatywne przegladarki), a jak jest z
    > maskotkami (linuxowe pingwiny itd.)??

    Dla każdego z tych programów może być inaczej, nie ma żadnej wspólnej
    zasady. Licencja GNU GPL tego nie zabrania, ale nic nie stoi na
    przeszkodzie by autor zastrzegł sobie nazwę i niekótrzy tak robią.

    A Opera to nie z tej bajki, Opera nie jest ani na GNU GPL ani nie jest
    Wolnym Oprogramowaniem.

    Mozilla ma zdajsie jakąś dziwną politykę na ten temat, poczytaj na
    stronach, Debian ma dwa loga - jedno do wykorzystania do woli bez
    pytania, a drugie tylko do wykorzystania przez tych którym Debian
    oficjalnie explicite pozwoli. Spytaj na debian-legal
    nntp://news.gmane.org/gmane.linux.debian.devel.legal
    http://lists.debian.org/debian-legal/

    --
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl