    From: "Tomek" <t...@A...interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Linki do innych serwisow WWW...
    Date: Wed, 23 Jul 2003 20:28:50 GMT

    Dzieki za odpowiedz :)

    > Linkowanie nie narusza w takim wypadku interesu właściciela
    > strony, tym bardziej, że podajesz nazwę serwisu i logo.

    Rozumiem, ze na podawanie logo musze miec formalna zgode...

    > W zależności od charakteru strony może to naruszać interes
    > jej posiadacza. Chodzi przede wszystkim o sytuacje, w których
    > użytkownik wchodzi do serwisu z pominięciem strony głównej,
    > na której prezentowane są reklamy - niektórzy traktują to, jako
    > pozbawianie właśiciela strony zysków z reklamy.

    Czyli jesli sa reklamy na stronie glownej - pewnie lepiej jednak postarac
    sie o akceptacje wlasciciela (chodzi mi o systematyczne / automatyczne
    wyswietlanie linkow)

    > Z drugiej strony łatwo się przed głębokim linkowaniem
    > zabezpieczyć i automatycznie odesyłać do strony głównej
    > - zarzut pozbawienia zysków jest więc raczej wątpliwy.

    Tez mi sie tak wydaje. Jednak niektore serwisy (np. ft.com) wymagaja
    pisemnej zgody na takie linki, chociaz bardzo latwo je wykonac...

    trzymaj sie!

    Tomek