    From: "MCH" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Linki do innych serwisow WWW...
    Date: Tue, 22 Jul 2003 22:03:15 +0200

    Cześć

    > Chodzi o linki, ktore:
    > - sa opatrzone nazwa serwisu lub logo (tutaj zgoda wlasciciela)
    > - sa otwierane w pelnym nowym oknie
    Myślę, że skoro istotą Internetu jest powszechna dostepność,
    to umieszczenie treści jest równoznaczne ze zgodą na korzystanie
    z niej. Linkowanie nie narusza w takim wypadku interesu właściciela
    strony, tym bardziej, że podajesz nazwę serwisu i logo.
    Jesli dostęp do treści jest celowo ograniczony przez dysponenta
    strony (logowanie itp.) to jest to wyraźny sygnał o braku zgody na
    dostęp ze strony osób niepowołanych

    > - prowadza glebiej niz strona glowna
    W zależności od charakteru strony może to naruszać interes
    jej posiadacza. Chodzi przede wszystkim o sytuacje, w których
    użytkownik wchodzi do serwisu z pominięciem strony głównej,
    na której prezentowane są reklamy - niektórzy traktują to, jako
    pozbawianie właśiciela strony zysków z reklamy.
    Z drugiej strony łatwo się przed głębokim linkowaniem
    zabezpieczyć i automatycznie odesyłać do strony głównej
    - zarzut pozbawienia zysków jest więc raczej wątpliwy.

    > - w tresci linkow jest np. tytul konkretnego artykulu
    Skoro "tytuł" linkuje do oryginalnej treści to z pewnością nie
    narusza to prawa autorskiego.

    Pozdrawiam
    Michał