  • Data: 2008-12-11 22:26:14
    Temat: Re: Lekarka miała prawo odmówić?
    Od: " sok marchwiowy" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Nie tyle nie można co nie da się fizycznie kogoś zmusić do dmuchania w
    > balonik. No bo jak. Ewentualnie jakieś tortury można zastosować.
    >
    > Zmusić do oddania/pobrania krwi się da.
    WOLNOŚCI I PRAWA OSOBISTE

    Art. 38.

    Rzeczpospolita Polska zapewnia każdemu człowiekowi prawną ochronę życia.

    Art. 39.

    Nikt nie może być poddany eksperymentom naukowym, w tym medycznym, bez
    dobrowolnie wyrażonej zgody.

    Art. 40.

    Nikt nie może być poddany torturom ani okrutnemu, nieludzkiemu lub
    poniżającemu traktowaniu i karaniu. Zakazuje się stosowania kar cielesnych.

    Art. 41.

    1. Każdemu zapewnia się nietykalność osobistą i wolność osobistą.
    Pozbawienie lub ograniczenie wolności może nastąpić tylko na zasadach i w
    trybie określonych w ustawie.

    4. Każdy pozbawiony wolności powinien być traktowany w sposób humanitarny.

    Art. 42.

    3. Każdego uważa się za niewinnego, dopóki jego wina nie zostanie
    stwierdzona prawomocnym wyrokiem sądu.
    Może byście się z kolegą nauczyli tego na pamięć.