    From: Kasek <k...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legalnosc serwera
    Date: Wed, 11 Jun 2003 21:31:47 +0200

    On Wed, 11 Jun 2003 20:39:35 +0200, "Pecet" <f...@m...com>
    wrote:

> [...]
    >jednoznacznie przesadzic o waznosci takich umow - zalezy to m.in. od ich
    >tresci [klauzule niedozwolone], [...] jezyka, w jakim zostaly sporzadzone.
    >Taki sposob dystrybucji jest dosc ryzykowny dla licencjodawcow - jezeli
    >konstrukcja umowy okaze sie niewazna uzytkownik bedzie mogl korzystac z
    >upowaznienia wynikajaceg z art 75 ust. 1 i traktowac te licencje jako
    >ustawowa"
    >
    >Rozumiem z tego, ze prawdopodobnie moge traktowac ta umowe jako ustawowa, a
    >ta nie przewiduje ograniczen w korzystaniu z serwerow [generalnie daje dosc

    USTAWA
    z dnia 7 października 1999 r.
    o języku polskim.

    Art. 7. 1. Języka polskiego używa się w obrocie prawnym na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej pomiędzy podmiotami polskimi oraz gdy jedną
    ze stron jest podmiot polski. Dotyczy to w szczególności nazewnictwa
    towarów i usług, ofert, reklamy, instrukcji obsługi, informacji o
    właściwościach towarów i usług, warunków gwarancji, faktur, rachunków
    i pokwitowań.

    2. Podmiotem polskim w rozumieniu ustawy jest:

    1) osoba fizyczna mająca miejsce zamieszkania na terytorium
    ^^^^^^^^^^^[czyli ty]
    Rzeczypospolitej Polskiej,

    2) osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości
    prawnej

    - prowadząca działalność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

    3. Posługiwanie się w obrocie prawnym na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej wyłącznie obcojęzycznymi określeniami, z wyjątkiem nazw
    własnych, jest zakazane.

    4. Obcojęzyczne opisy towarów i usług oraz obcojęzyczne oferty i
    reklamy wprowadzane do obrotu prawnego, o którym mowa w ust. 1, muszą
    jednocześnie mieć polską wersję językową.

    5. Kontrolę wykonywania obowiązków, o których mowa w ust. 1, 3 i 4,
    sprawuje Inspekcja Handlowa oraz Urząd Ochrony Konkurencji i
    Konsumentów.

    [...]
    Art. 11. Przepisy art. 5-7 oraz art. 9 i art. 10 nie dotyczą:

    1) nazw własnych,

    2) obcojęzycznych dzienników, czasopism, książek oraz programów
    komputerowych, z wyjątkiem ich opisów i instrukcji,
    3)
    [...]

    Do programu instrukcja i opis musza byc
    po polsku. Licencja nie.

    >byc

    >Czekam na odpowiedz od czlowieka ktory napisal ten program, twierdzi ze
    >przesle mi przepisy [tylko nie nasze :)] z ktorych winika, ze uzywanie
    >programu jest legalne.

    No skad jest ten czlowiek? Jaki kraj?

    >Dodam, ze serwerow opartych na tym programie dziala na swiecie pare tys [+

    Kazay sa miliony...

    > Moge prosic o komentarz do tego cytaty z PC kuriera?

    Ciekawszy jest nie art 75 ale art 74 tej ustawy

    Art. 74. 1. Programy komputerowe podlegają ochronie jak utwory
    literackie, o ile przepisy niniejszego rozdziału nie stanowią inaczej.

    2. Ochrona przyznana programowi komputerowemu obejmuje wszystkie formy
    jego wyrażenia. Idee i zasady będące podstawą jakiegokolwiek elementu
    ^^^^^^^
    programu komputerowego, w tym podstawą łączy, nie podlegają ochronie.
    ^^^^^^^
    [tu jest dla ciebie nadzieja, zasady np. komunikacji w sieci wydaja
    sie nie podlegac ochronie ]