  • Data: 2003-06-14 14:21:16
    Temat: Re: Legalnosc serwera
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 14 Jun 2003, Marcin Debowski wrote:
    [...]
    >+ To powyższe mnie przekonuje ale tylko cześciowo, bo skoro idee się
    >+ patentuje to jak to tak? :)

    Powoli.
    *GDZIE* się patentuje ?
    Są takie kraje na Ziemi (USA :)), w których można opatentować
    wszystko co nie jest opatentowane (wcale nie musi być "nowe"[1]),
    w tym idee i odkrycia (czyli coś co istniało "od zawsze").
    AFAIK opatentowali koło (!) i koło "wszędziebieżne" (opis
    z Biblii, z Ezechyjela zdaje się - tyle że bez objaśnienia
    rzeczywiście trudnozjadliwy) oraz... używanie operacji
    XOR do przetwarzania grafiki komputerowej[1]. Zgroza :]
    Mi nic nie wiadomo żeby *nasze* prawo się zmieniło !
    BTW: był międzynarodowy protest, kiedy państwa Unii przyciśnięte
    przez USA rozważały możliwość wprowadzenia takich praktyk
    w Europie. AFAIK - protest był skuteczny.
    [...]
    >+ Idea jako niematerialna wymaga rejestracji w celu jej
    >+ uwierzytelnienia :)

    Nieźle brzmi :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    [1] Znaczy: z tego że "wszyscy" używali wcześniej XOR np. do
    operacji "włącz/wyłącz maskę" - nie wynika że to było
    opatentowane. No to opatentował ktoś...