    From: Kasek <k...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legalnosc serwera
    Date: Wed, 11 Jun 2003 20:08:20 +0200

    On Wed, 11 Jun 2003 19:47:18 +0200, "Pecet" <f...@m...com>
    wrote:

    >1) korzystamy z legalnie zakupionego od producenta oprogramowania, mamy
    >licencje itp [a producent dostal swoje $ za zakupiony program]

    1. Po pierwsze programu nie kupiles !!! Program nie jest twoja
    wlasnoscia, nie mozesz w nim np. nic zmieniac (nawet na wlasna
    odpowiedzialnosc i na wlasny uzytek),itd.
    Mozesz _tylko_ to na co pozwala licencja. Gdybys chcial kupic
    ten program kosztowalby cie on setki razy wiecej.
    Byc moze w licencji gdzies pisze, ze mozna korzystac tylko w serwerow
    firmowanych przez producenta i/lub nie mozna korzystac
    z innych serwerow. W tym wypadku laczenie sie w freewarowym
    serwerem byloby nie mniejsza zbrodnia niz wykonanie czegos
    wiecej niz jednej kopii bezpieczenstwa (jesli zezwala na nia umowa
    licencyjna!!!)

    >2) korzystamy z darmowego oprogramowania serwera, nie majacego wspolnej z
    >tym oficjalnym nawet linijki kodu [czyli serwer w zaden sposob nie moze byc
    >okreslony jako "piracki"]

    A co jesli protokol transmisji jest wlasnoscia intelektualna
    producenta? Bardzo prawdopodobne. Wtedy program serwera
    jest jak najbardziej piracki.

    Generalnie zgaduje, niemniej moje przypuszczenia sa wysoce
    prawdopodobne. Sprawa wymaga gruntownych wyjasnien, zanim
    osadzisz, ze cos "nie moze byc" albo "mamy" czy "dostal swoje $"

    >Dla mnie sprawa jest kuriozalna, tak jakby ktos mi powiedzial, ze
    >serwisowanie samochodu poza ASO jest nielegalne..

    Sprawa jest _zupelnie_ odmienna. Samochod jest twoja
    wlasnoscia, program nie. Jesli samochod rozbierzesz
    na czesci to nic sie nie stanie, jesli program poddasz desasemblacji
    a dojrzy to jakas BSA to jestes domniemanym przestepca, a wkrotce
    skazanym...