  • Data: 2008-04-01 19:37:18
    Temat: Re: Legalność Windows OEM
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek_FH pisze:
    > Witam,
    >
    > Na allegro sprzedawane są systemy operacyjne w wersji OEM razem z popsutym
    > komputerem marki Dell (zazwyczaj).
    >
    > Np. tutaj:
    > http://allegro.pl/item332025712_ms_win_xp_prof_oem_p
    l_sp2_szybko_oryginal_super.html
    > http://allegro.pl/item335972394_windows_xp_professio
    nal_sp2_pl_wwa_wysylkaw_12h.html
    > http://allegro.pl/item332819865_ms_windows_xp_profes
    sional_pl_sp2_oem_fvat_sklep.html

    > Jaka jest legalność takiego Windowsa (zainstalowanego na innym, sprawnym
    > komputerze) ?

    Jest to nielegalne, ale baardzo trudne do udowodnienia. WG licencji OEM
    którą czytałem ( ale tyczyła sie winxp sp1) trzeba go (windowsa)kupic z
    dowolnym sprzetem komputerowym z którym bezie współpracował. czyli np z
    myszką - jak robiła firma proline. w takim przypadku jest to 100%
    legalne. Ty jednak mozesz kupic takeigo windowsa ( zakłądając ze jest on
    jeszcze nie rejestrowany i nie uzywany) i zainstalowac na dowolnym
    kompie, i wyrzucic dokumenty zakupu. mozna powiedziec ze wyrzucenie
    faktury zakupu jest nienajmądrzejszym posinieciem, ale jednak nie
    karalnym :) Cieżko bedize udowodnic ze żaden element komputerea nie
    został kupiony z omawianym windowsem OEM.

    Sprawa druga. W laptopie toshiba mam windowsa (jescze wersja milenium)
    który to windows instaluje sie tylko na laptopach toshiba... moze w
    powyższym przypadku w tym własnie tkwi kruczek?

    Cały problem w tym ze nie kupujesz windowsa tylko licencje:)
    zacznijcie instalowac linuksa. nawet nie dlatego zeby zagroźic pozycji
    microsoftu, ale zmusic giganta do sprzedaży na normalnych warunkach.

    ToMasz