eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoLG - REKOJMIA A GWARANCJARe: LG - REKOJMIA A GWARANCJA
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.icm.edu.pl!news.atman.pl!news.nask.pl!polnews.pl!not-for-mail
    From: "marlid" <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: LG - REKOJMIA A GWARANCJA
    Date: Tue, 20 Aug 2002 09:59:33 +0200
    Organization: PolNEWS - http://www.polnews.pl
    Lines: 62
    Message-ID: <0...@p...pl>
    References: <3...@4...com>
    <3...@n...onet.pl>
    <g...@m...telperion.pl>
    NNTP-Posting-Host: swift.atra.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: swift.atra.com.pl 1029830373 17332 194.181.190.181 (20 Aug 2002 07:59:33
    GMT)
    X-Complaints-To: h...@p...pl
    NNTP-Posting-Date: 20 Aug 2002 07:59:33 GMT
    X-Original-NNTP-Posting-Host: 217.99.108.200
    X-Original-NNTP-Posting-From: pg200.poznan.cvx.ppp.tpnet.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:103917
    [ ukryj nagłówki ]

    >Nie do konca. W przypadku sprzedazy detalicznej - tak, sprzedawca jest
    >zwiazany
    >rekojmia. Natomiast w przypadku sprzedazy pomiedzy firmami (co w przypadku
    >hurtowni jest czesto zasada), strony moga wylaczyc odpowiedzialnosc
    >sprzedawcy
    >z tytulu rekojmi. Czesto przed rozpoczeciem zakupow w hurtowni nalezy
    >wyrazic zgode na taki punkt umowy.
    >Czyli jesli kupowales jako osoba fizyczna - masz prawo dochodzic rekojmi.
    >Jesli jako firma - to zalezy od tego na co sie zgodziles...
    >
    >MZ
    >
    >rozwinę jedynie wątek dot sprzedaży konsumenckiej:
    W przypadku gdy sprzedawca nie załatwia reklamacji niezwłocznie, powinien
    potwierdzić jej przyjęcie na piśmie i poinformować konsumenta o sposobie jej
    załatwienia. Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji, żądając, aby
    konsument zgłosił ją producentowi lub dostawcy. Odmowa taka jest bezskuteczna.
    Sprzedawca jest obowiązany załatwić reklamację w miejscu sprzedaży towaru lub
    w innym wybranym przez konsumenta punkcie handlowym sprzedawcy. Konsument nie
    ma obowiązku dostarczenia reklamowanego towaru o wadze powyżej 10 kg, o dużych
    rozmiarach, urządzeń oraz innych towarów wbudowanych lub zainstalowanych na
    stałe. W tych przypadkach, konsument wskazuje miejsce, w którym towar się
    znajduje, a przyjmujący reklamację, w uzgodnieniu z konsumentem, ustala termin
    oględzin lub odbioru przez sprzedawcę reklamowanego towaru; termin ten nie
    może być dłuższy niż 7 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. Jeżeli strony nie
    postanowiły inaczej, przyjmuje się, że czas niezbędny do prawidłowego
    załatwienia reklamacji, nie może przekroczyć 14 dni kalendarzowych od dnia
    dostarczenia towaru lub od dnia dokonania oględzin. Jeżeli w powyższym
    terminie sprzedawca nie ustosunkuje się do zgłoszonej reklamacji, uważa się,
    że reklamację uznał z obowiązkiem załatwienia zgodnie z żądaniem konsumenta. W
    razie nieuwzględnienia reklamacji sprzedawca powinien o tym pisemnie
    zawiadomić konsumenta z podaniem uzasadnienia oraz zwrócić mu dostarczony
    towar. Jeżeli jednak załatwienie reklamacji wymaga wydania opinii rzeczoznawcy
    lub badania w miejscu używania towaru, lub podjęcia innych koniecznych
    działań, sprzedawca powinien reklamację załatwić w terminie niezbędnym do
    wydania opinii, przeprowadzenia badania lub podjęcia innych czynności; jeżeli
    strony nie postanowiły inaczej, termin ten nie może być dłuższy niż 21 dni
    kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru. Reklamacje dotyczące wad artykułów
    żywnościowych oraz niebudzące wątpliwości reklamacje wad artykułów
    nieżywnościowych, w wyniku których następuje obniżenie ceny, zwrot ceny albo
    wymiana towaru na znajdujący się w punkcie sprzedaży towar wolny od wad -
    powinny być załatwiane niezwłocznie. Do wymiany za towar wadliwy może być
    użyty przez sprzedawcę wyłącznie towar fabrycznie nowy, chyba że przedmiotem
    sprzedaży była rzecz używana. Przy wymianie towaru wadliwego na fabrycznie
    nowy lub w razie odstąpienia przez konsumenta od umowy z powodu wad w towarze
    nie stosuje się potrącenia z ceny za skutki normalnego zużycia towaru,
    stanowiącego przedmiot uznanej reklamacji. Obniżenie ceny towaru powinno
    nastąpić w takim stosunku, w jakim wartość (użyteczność) tego towaru uległa, z
    powodu uznanych wad, obniżeniu w porównaniu do wartości tego towaru bez wad.
    Jeżeli w celu wymiany lub zwrotu towaru, jak też w celu usunięcia wady, towar
    został dostarczony staraniem konsumenta, załatwiający reklamację, na żądanie
    konsumenta, zwróci mu poniesione przez niego koszty z tym związane (koszty
    transportu, demontażu, ponownego zainstalowania towaru, ubezpieczenia itp.).

    pzdr

    marek
    --
    ============= P o l N E W S ==============
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1