-
1. Data: 2002-08-19 14:26:50
Temat: LG - REKOJMIA A GWARANCJA
Od: okimen <o...@w...pl>
WITAM
Mam problemik w nastepujacej kwesti:
W marcu br kupilem nagrywarke m-ki hmmm... : LG 32 x
Wszystko bylo w najlepszym porzadzeczku, do czasu az nagrywarka
przestala dzialac - zaczela "rzezic etc." i wszystko wskazywalo na jej
wewnetrzna, ukryta wade.
Problem tkwi jednak w tym, ze miedzyczasie mialem przeprowadzke
i gdzies zagubilem na dobre GWARANCJE na ta nagrywarke.
Udalem sie do hurtowni, gdzie dokonalem zakupu i tam zakumunikowalem,
ze korzystajac z tytulu rekojmi zadam naprawy lub wymiany wadliwego
towaru.
Tu uslyszalem jednak, ze hurtowania nie odpowiada za produkty LG.
W razie wystapienia awarii sprzet nalezy dostarczyc osobiscie do
serwisu LG. Tu jednak trzeba miec gwarancje, a ja w chwili obecenej
posiadam jedynie fakture VAT zakupu w/w nagrywarki.
Moze ktos z grupowiczow mial podobny problem, zwlaszcza z produktami
LG ??? Jak, w obliczu odmowy uznania mojego prawa do rekojmi, mam
postapic z niesumienna hurtownia komputerowa ?
POZDRWIAM - Kxys
-
2. Data: 2002-08-19 19:58:14
Temat: Re: LG - REKOJMIA A GWARANCJA
Od: b...@p...onet.pl
> Tu uslyszalem jednak, ze hurtowania nie odpowiada za produkty LG.
> W razie wystapienia awarii sprzet nalezy dostarczyc osobiscie do
> serwisu LG.
Spławili Cię bo dałeś się spławić. Roszczenia z tytułu rękojmi zgłasza się do
SPRZEDAWCY! Mogą sobie mówić co chcą a muszą naprawić produkt albo oddać kase -
jest tylko jeden warunek - musisz mieć dowód zakupu. No i oczywiście obowiązuje
rok czasu od daty zakupu. Jak nie będą chcieli naprawić zgłoś to do PIHu i idź
do jakiejś organizacji konsumenckiej - oni wiedzą co dalej robić!
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
3. Data: 2002-08-19 21:00:48
Temat: Re: LG - REKOJMIA A GWARANCJA
Od: "MarcinS" <v...@p...fm>
Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:3b43.0000013d.3d614dd5@newsgate.onet.pl...
> Spławili Cię bo dałeś się spławić. Roszczenia z tytułu rękojmi zgłasza się do
> SPRZEDAWCY! Mogą sobie mówić co chcą a muszą naprawić produkt albo oddać kase -
> jest tylko jeden warunek - musisz mieć dowód zakupu.
Być może masz rację, ale jak to się ma do sytuacji, kiedy gdzieś tam drobnym
druczkiem w karcie gwarancyjnej jest właśnie tak :
"W razie wystapienia awarii sprzet nalezy dostarczyc osobiscie do serwisu"?
Sam mam jakiś tam sprzęt, i to chyba właśnie LG ( niepamiętam teraz...) który posiada
taki tekst... Na szczęście działa bez
awaryjnie ( na razie:))
I broń Boże, nie jest to czepianie się lub podwarzanie Twojej opini, tylko naprawdę
jestem ciekaw, jak to jest... Warto zbierać
takie informacje na przyszłość:)
A swoją drogą - są firmy, które stosują system "door to door".
Mój znajomy kupił monitor właśnie takiej firmy ( pomijając kryptoreklame, naprawde
zapomniałem jaka to firma:) ) - monitor niestety
"padł". Firma odebrała mu monitor z domu i po paru dniach odwiozła naprawiony z
powrotem.
Godne pochwały.
--
MarcinS
-
4. Data: 2002-08-20 07:44:54
Temat: Re: LG - REKOJMIA A GWARANCJA
Od: "Marek Zachara" <m...@t...S-P-A-M-REMOVE.pl>
<b...@p...onet.pl> wrote in message
news:3b43.0000013d.3d614dd5@newsgate.onet.pl...
>
> > Tu uslyszalem jednak, ze hurtowania nie odpowiada za produkty LG.
> > W razie wystapienia awarii sprzet nalezy dostarczyc osobiscie do
> > serwisu LG.
>
> Spławili Cię bo dałeś się spławić. Roszczenia z tytułu rękojmi zgłasza się
do
> SPRZEDAWCY! Mogą sobie mówić co chcą a muszą naprawić produkt albo oddać
kase -
> jest tylko jeden warunek - musisz mieć dowód zakupu. No i oczywiście
obowiązuje
> rok czasu od daty zakupu. Jak nie będą chcieli naprawić zgłoś to do PIHu i
idź
> do jakiejś organizacji konsumenckiej - oni wiedzą co dalej robić!
>
Nie do konca. W przypadku sprzedazy detalicznej - tak, sprzedawca jest
zwiazany
rekojmia. Natomiast w przypadku sprzedazy pomiedzy firmami (co w przypadku
hurtowni jest czesto zasada), strony moga wylaczyc odpowiedzialnosc
sprzedawcy
z tytulu rekojmi. Czesto przed rozpoczeciem zakupow w hurtowni nalezy
wyrazic zgode na taki punkt umowy.
Czyli jesli kupowales jako osoba fizyczna - masz prawo dochodzic rekojmi.
Jesli jako firma - to zalezy od tego na co sie zgodziles...
MZ
-
5. Data: 2002-08-20 07:59:33
Temat: Re: LG - REKOJMIA A GWARANCJA
Od: "marlid" <m...@p...com>
>Nie do konca. W przypadku sprzedazy detalicznej - tak, sprzedawca jest
>zwiazany
>rekojmia. Natomiast w przypadku sprzedazy pomiedzy firmami (co w przypadku
>hurtowni jest czesto zasada), strony moga wylaczyc odpowiedzialnosc
>sprzedawcy
>z tytulu rekojmi. Czesto przed rozpoczeciem zakupow w hurtowni nalezy
>wyrazic zgode na taki punkt umowy.
>Czyli jesli kupowales jako osoba fizyczna - masz prawo dochodzic rekojmi.
>Jesli jako firma - to zalezy od tego na co sie zgodziles...
>
>MZ
>
>rozwinę jedynie wątek dot sprzedaży konsumenckiej:
W przypadku gdy sprzedawca nie załatwia reklamacji niezwłocznie, powinien
potwierdzić jej przyjęcie na piśmie i poinformować konsumenta o sposobie jej
załatwienia. Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji, żądając, aby
konsument zgłosił ją producentowi lub dostawcy. Odmowa taka jest bezskuteczna.
Sprzedawca jest obowiązany załatwić reklamację w miejscu sprzedaży towaru lub
w innym wybranym przez konsumenta punkcie handlowym sprzedawcy. Konsument nie
ma obowiązku dostarczenia reklamowanego towaru o wadze powyżej 10 kg, o dużych
rozmiarach, urządzeń oraz innych towarów wbudowanych lub zainstalowanych na
stałe. W tych przypadkach, konsument wskazuje miejsce, w którym towar się
znajduje, a przyjmujący reklamację, w uzgodnieniu z konsumentem, ustala termin
oględzin lub odbioru przez sprzedawcę reklamowanego towaru; termin ten nie
może być dłuższy niż 7 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. Jeżeli strony nie
postanowiły inaczej, przyjmuje się, że czas niezbędny do prawidłowego
załatwienia reklamacji, nie może przekroczyć 14 dni kalendarzowych od dnia
dostarczenia towaru lub od dnia dokonania oględzin. Jeżeli w powyższym
terminie sprzedawca nie ustosunkuje się do zgłoszonej reklamacji, uważa się,
że reklamację uznał z obowiązkiem załatwienia zgodnie z żądaniem konsumenta. W
razie nieuwzględnienia reklamacji sprzedawca powinien o tym pisemnie
zawiadomić konsumenta z podaniem uzasadnienia oraz zwrócić mu dostarczony
towar. Jeżeli jednak załatwienie reklamacji wymaga wydania opinii rzeczoznawcy
lub badania w miejscu używania towaru, lub podjęcia innych koniecznych
działań, sprzedawca powinien reklamację załatwić w terminie niezbędnym do
wydania opinii, przeprowadzenia badania lub podjęcia innych czynności; jeżeli
strony nie postanowiły inaczej, termin ten nie może być dłuższy niż 21 dni
kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru. Reklamacje dotyczące wad artykułów
żywnościowych oraz niebudzące wątpliwości reklamacje wad artykułów
nieżywnościowych, w wyniku których następuje obniżenie ceny, zwrot ceny albo
wymiana towaru na znajdujący się w punkcie sprzedaży towar wolny od wad -
powinny być załatwiane niezwłocznie. Do wymiany za towar wadliwy może być
użyty przez sprzedawcę wyłącznie towar fabrycznie nowy, chyba że przedmiotem
sprzedaży była rzecz używana. Przy wymianie towaru wadliwego na fabrycznie
nowy lub w razie odstąpienia przez konsumenta od umowy z powodu wad w towarze
nie stosuje się potrącenia z ceny za skutki normalnego zużycia towaru,
stanowiącego przedmiot uznanej reklamacji. Obniżenie ceny towaru powinno
nastąpić w takim stosunku, w jakim wartość (użyteczność) tego towaru uległa, z
powodu uznanych wad, obniżeniu w porównaniu do wartości tego towaru bez wad.
Jeżeli w celu wymiany lub zwrotu towaru, jak też w celu usunięcia wady, towar
został dostarczony staraniem konsumenta, załatwiający reklamację, na żądanie
konsumenta, zwróci mu poniesione przez niego koszty z tym związane (koszty
transportu, demontażu, ponownego zainstalowania towaru, ubezpieczenia itp.).
pzdr
marek
--
============= P o l N E W S ==============
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl
-
6. Data: 2002-08-20 11:15:15
Temat: Re: LG - REKOJMIA A GWARANCJA
Od: b...@p...onet.pl
> >
> >rozwinę jedynie wątek dot sprzedaży konsumenckiej:
> W przypadku gdy sprzedawca nie załatwia reklamacji niezwłocznie, powinien
> potwierdzić jej przyjęcie na piśmie i poinformować konsumenta o sposobie jej
> załatwienia. Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji, żądając, aby
> konsument zgłosił ją producentowi lub dostawcy. Odmowa taka jest
bezskuteczna.
No właśnie - jak coś już piszę to jestem pewien a poza tym to radzę iść do
producenta (serwisu) i grzecznie porozmawiać o naprawie. Ja wymieniłem tak DVD
Samsunga za niewielką dopłatą ponieważ serwis zaoferował lepszy model i kiedyś
mi padł HD Fujitsu -Siemens. Nie miałem gwarancji bo kupiłem na giełdzie i była
tylko naklejka na HD z datą. Serwis zrobił mi grzeczność i wymienił dysk na
nowy + 10GB gratis. Warto chyba iść i porozmawiać - znane firmy często idą w
takich wypadkach "na rękę".
PZDR Daro
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
7. Data: 2002-08-20 11:27:24
Temat: Re: LG - REKOJMIA A GWARANCJA
Od: Przemysław Bernat <P...@p...com>
MarcinS wrote:
>
> Być może masz rację, ale jak to się ma do sytuacji, kiedy gdzieś tam drobnym
druczkiem w karcie gwarancyjnej jest właśnie tak :
> "W razie wystapienia awarii sprzet nalezy dostarczyc osobiscie do serwisu"?
Witam,
Mieszasz dwie rzeczy. Gwarancja to gwarancja, rękojmia to rękojmia.
Warunki gwarancji wynikają w dużej części z dobrej woli gwaranta (
producent, importer, sprzedawca ). Rękojmia i jej warunki wynikają
ustawy. Rękojmia dotyczy styku sprzedawca - konsument. Trwa rok,
realizowana jest w siedzibie sprzedawcy. Zapisy w karcie gwarancyjnej
nie zmieniają i nie znoszą praw konsumenta winikających z rękojmi. Chcąc
skorzystać z rękojmi można spokojnie podrzeć kartę gwarancyjną. Dowodem
zakupu jest faktura, paragon itp. Brak numeru seryjnego urządzenia na
fakturze stanowi problem dla sprzedawcy, a nie konsumenta. Jest tylko
jeden haczyk: rękojmię mozna znieść w obrocie gospodarczym, czyli firma
- firma. Zwykle też tak się robi.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
8. Data: 2002-08-20 12:17:31
Temat: Re: LG - REKOJMIA A GWARANCJA
Od: okimen <o...@w...pl>
DZIEKI za odzew w mojej sprawie.
Podjalem juz pewne kroki w stosunku do hurtowni.
Sporzadzilem "na oficjala" pismo, z zadaniem przyjecia
towaru w ramach rekojmi (za wadliwy produkt).
Zobaczymy co dalej ... ;) Termin 7 dniowy na odpowiedz.
Kupujac towar dokonalem tego na firme, ale zadnej dodatkowej
klauzuli nie podpisywalem (a wlasciwie to moj pracownik). No i
hurtownia nie powoluje sie na cos takiego, po prostu informuje mnie,
ze nie majac karty gwarancyjnej nie mam prawa do naprawy/wymiany
sprzetu ... ufff...
Jeszcze raz dzieki - POZDRAWIAM
---= Kxys - okimen =---