eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoLG - REKOJMIA A GWARANCJA › Re: LG - REKOJMIA A GWARANCJA
  • Data: 2002-08-20 11:27:24
    Temat: Re: LG - REKOJMIA A GWARANCJA
    Od: Przemysław Bernat <P...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    MarcinS wrote:
    >
    > Być może masz rację, ale jak to się ma do sytuacji, kiedy gdzieś tam drobnym
    druczkiem w karcie gwarancyjnej jest właśnie tak :
    > "W razie wystapienia awarii sprzet nalezy dostarczyc osobiscie do serwisu"?

    Witam,

    Mieszasz dwie rzeczy. Gwarancja to gwarancja, rękojmia to rękojmia.
    Warunki gwarancji wynikają w dużej części z dobrej woli gwaranta (
    producent, importer, sprzedawca ). Rękojmia i jej warunki wynikają
    ustawy. Rękojmia dotyczy styku sprzedawca - konsument. Trwa rok,
    realizowana jest w siedzibie sprzedawcy. Zapisy w karcie gwarancyjnej
    nie zmieniają i nie znoszą praw konsumenta winikających z rękojmi. Chcąc
    skorzystać z rękojmi można spokojnie podrzeć kartę gwarancyjną. Dowodem
    zakupu jest faktura, paragon itp. Brak numeru seryjnego urządzenia na
    fakturze stanowi problem dla sprzedawcy, a nie konsumenta. Jest tylko
    jeden haczyk: rękojmię mozna znieść w obrocie gospodarczym, czyli firma
    - firma. Zwykle też tak się robi.




    --

    Pozdrawiam,

    Przemek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1