    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kwituje odbior pieczatek
    Date: Fri, 16 Oct 2009 20:18:56 +0200

    Użytkownik "Stachna" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:8c0945de-c438-464b-80c6-27ef7df3e8b4@o41g2000yq
    b.googlegroups.com...

    > Jest jeszcze pkt. 6 - bo bardzo zastanawiające jest, że:
    > 1) był tylko jeden policjant - w szczególnych wypadkach to uwierzę -
    > ale kombatant ok. 80 letni mieszkający - chyba ponad kilka lub
    > kilkanaście lat w jednym miejscu - bezpieczeństwo policjanta (a nóż
    > widelec ma starą broń)

    Widelec, nóż stołowy. Zresztą nie chodzi tylko o zaatakowanie, ale
    przykładowo o pomówienie.

    ? 2) czy była to aż tak pilna sprawa że nie zdążono sporządzić
    > dokumentów przez prokuratora - można to sporządzić na miejscu lub też
    > po wykonaniu przeszukania na tzw. życzenie.

    A tego nie wiem, nie znając sprawy. Może była pilna.

    > 3) zatrzymanie pieczątek - tak bardzo ważne zwłaszcza, że obecnie
    > każdy może sobie wyrobić dowolną pieczątkę - zapewne przestępczość
    > zorganizowana na skalę światową

    Ale może chodziło o zatrzymanie tych konkretnych pieczątek, które posłużyły
    do jakiegoś przestępstwa, a nie jakichkolwiek.

    > 4) protokół rzeczy zabranych - zatrzymanych - należy wypełnić
    > czytelnie

    Bez wątpienia, ale nie wiemy, czy go wypełniono nieczytelnie, bo policjant
    go zabrał ze sobą.

    > 5) jeżeli przeszukiwano mieszkanie prywatne, a nie siedzibę związku -
    > to zapewne był czas na ustalenia i w tym przypadku był czas na
    > przygotowanie dokumentów o przeszukaniu - jest to 5 min dysponując
    > sygnaturą akt - raczej żadna przesłanka nie mówi o tym, iż on zbiegnie
    > poza granice kraju i jest on niebezpiecznym przestępcą lub też ukrywa
    > grupę terrorystów.

    A jakby to była siedziba związku, to byłoby mniej czasu? Bo nie za bardzo
    rozumiem tę tezę.

    > Tak jak myślałem i powtórzę jeszcze raz prędzej jest to przysługa
    > zaprzyjaźnionego policjanta niż oficjalne dochodzenie - no i
    > wcześniejsze trafne sformułowanie sygnatura akt i zgłoszenie się do
    > organu który zlecił przeszukanie o wyjaśnienie. To wszystko wyjaśni.
    > Wbrew pozorom policjanci przychodzący do ludzi - normalnych
    > (niekaranych i niezwiązanych z światem przestępczym) są bardzo mili i
    > uprzejmi - poza wyjątkami.

    Mecz sie tak gra, jak pozwoli przeciwnik. Czasem trudno być miłym i
    uprzejmym po prostu. Ale co do zasady wątpię, by to była przysługa jakiegoś
    policjanta. Bo jeśli tak, to ostatnia.