  • Data: 2005-09-03 12:19:44
    Temat: Re: "Kurestwo" - a co powiecie na to ?
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Treść artykułu jest co najmniej dziwna. Co to znaczy: Wymiar kary
    > jest zaskakujący, bo sprawcy nie używali niebezpiecznych
    > narzędzi, a ofiara nie odniosła poważnych obrażeń?
    >
    > Jeżeli dwóch opryszków pobije do nieprzytomności albo nawet nieco
    > lżej delikwenta, którego dorwą na ulicy, i nie będą używać przy
    > tym noży, itp. to znaczy, że sprawy nie ma?

    wtedy ma zastosowanie artykul o jeden wczesniej i dolna granica wynosi nie 3
    a 2 lata.

    W ogole abdurdem i sprzeczne z prawem jest skazanie sprawcy na podsatwie
    zeznania pokrzywdzonego
    czy nawet okazania w ktorym pokrzywdzony bierze udzial bo to nie jest
    udowoedneinie winy a oskarzenie
    konretnej osoby o czyn zakzany. KPK zabrania skazania bez udowodnienia winy
    (jasno i wyraznie jest o tym napsiane).
    Problem stanowi nie fakt czy uczen byl na lekcjach czy eni ale sedzia, czy
    prokurator ktory zamyka czlowiea na zasadzie
    "dajcie czlowieka a ja na neigo znajde paragraf".

    P.