    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kurator oświaty wezwał ochronę i wyrzucił mnie siłą
    Date: Fri, 18 Aug 2006 01:06:32 +0200

    Użytkownik "akala" <a...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:1i0wb9b7rqm2j$.oqxs4lqg54oi$.dlg@40tude.net...

    Potoczna nazwa "naruszenie miru domowego" jest myląca. Przeczytaj treść
    przepisu. Tam o domu nie ma słowem, ani o mirze zresztą. Generalnie naruszenie
    prawa polegało na odmowie opuszczenia pomieszczenia pomimo wezwania przez osobę
    uprawnioną do administrowania nim. I tyle. Ta osoba wcale nie musi tego jakoś
    tam szczególnie uzasadniać. Won i już. Możesz sobie pisać skargi, ale wyleźć
    stamtąd masz obowiązek.

    W żaden sposób nie odnoszę się do prawidłowości odmowy przez kuratora okazania
    tego statutu. Nie chce mi się zastanawiać nawet, czy to jest akurat część
    informacji publicznej, czy nie. Ale nawet, jeśli kurator nie miał racji i
    bezpodstawnie odmówił okazania owego aktu, to nie znaczy, że niezadowolony
    obywatel nabywa prawo popełnienia przestępstwa. No chyba, że chcemy to rozważać
    w kategoriach obrony koniecznej albo stanu wyższej konieczności. Do stanu
    wyższej konieczności odniosłem, się w trochę innej gałęzi tego wątku. Próba
    wykazania, że była to realizacja obrony koniecznej wydaje mi się tak absurdalna,
    że nawet nie chce mi się wykazywać, że to nierealne.