    From: roburkov <r...@g...ciach.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kupno mieszkania
    Date: Thu, 6 Oct 2005 18:11:06 +0200

    Lukas pisze:

    > Witam!
    > Jestem totalnym laikiem w sprawach prawnych dlatego prosze o pomoc!
    > Mam zamiar kupic mieszkanie ktore w chwili obecnej jest lokatorskie a jego
    > własciciel nie posiada srodkow na jego wykupienie na własnosc. Uzgodnilismy
    > wstepnie, ze sprzeda mi to mieszkanie jak ja wyłoze na jego wykupienie. I

    Zd. m. mozna zrobic tak(pan X to czlonek spoldzielni uprawniony do
    korzystania z lokalu):

    1. umowa przedwstepna sprzedazy lokalu wyodrebnionego w przyszlosci. Tu
    wazne jest dokladne okreslenie przedmiotu sprzedazy, bo w sensie prawnym
    jeszcze on nie istnieje. Trzeba tez zaznaczyc, ze zobowiazujesz sie wplacic
    na konto spoldzielni zadane przez nia oplaty zwiazane z przeniesieniem
    wlasnosci. Ewentualny zadatek dla X-a, jesli tak sie umowiliscie. No i
    wzmianka o zarachowaniu powyzszych kwot na poczet ceny.

    2. pelnomocnictwo niedowolalne do zawarcia ze spoldzielnia umowy
    przenoszacej wlasnosc lokalu na X-a oraz czynnosci z tym zwiazanych,
    udzielone Ci przez X-a oraz do sprzedazy tego lokalu w imieniu X-a Tobie,
    powolujace sie na umowe przedwstepna z pkt. 1. By X nie przestraszyl sie
    takiego sformulowania mozna zawarunkowac pelnomocnictwo do sprzedazy, tzn.
    uzaleznic jego skutecznosc od wplaty pozostalej czesci ceny na konto X-a, co
    nalezy w chwili zawierania umowy z pkt. 3 udokumentowac przed notariuszem
    np. potwierdzeniem przelewu, Mozna tez skorzystac z posrednictwa notariusza.

    O pelnomocnictwie informujesz spoldzielnie, tak by zawiadomila Cie, kiedy
    bedzie spisywany akt notarialny przeniesienia wlasnosci lokalu.

    A po wyodrebnieniu lokalu...

    3. umowa "z samym soba" sprzedazy lokalu, tzn. dzialasz Ty wystepujac po
    jednej stronie jako pelnomocnik X-a, a po drugiej we wlasnym imieniu.

    Wszystkie pelnomocnictwa i umowy musza byc dokonane w formie aktu
    notarialnego, dlatego po szczegoly odsylam do najblizszego notariusza.
    Zamiast umowy przedwstepnej z pktu 1 mozna tez zawrzec umowe sprzedazy
    ograniczona do zobowiazania sie do przeniesienia wlasnosci lokalu. Wtedy
    umowa z pktu 3 bedzie tylko umowa o przeniesienie wlasnosci.

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov