  • Data: 2006-09-12 19:24:02
    Temat: Re: Kupno działki budowlanej
    Od: "intercomln" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Protazy" <a...@...mail> napisał w wiadomości
    news:ee4e52$7kj$1@news.task.gda.pl...
    > Witam,
    >

    > Jutro będę podpisywał umowę przedwstępną, jako zaliczkę wpłacam 10%
    > wartości
    > działki.
    >
    > Co powinienem umieścić w takiej umowie?
    >
    > Myślałem o jakimś standardowym tekście (np. coś takiego:
    > http://biznes.elfin.pl/wzory/przedwstepna_kup_sprz_n
    ieruchom.doc, google
    > mi
    > wyrzuciły)
    > i do tego dodać punkt mówiący o tym, że sprzedawca zobowiązuje się wykonać
    > niezbędne prace w takim i takim terminie.
    > Czy coś o karach za zwłokę powinno tutaj sie znaleźć?
    > A może takie rzeczy to dopiero w akcie notarialnym?
    > I jeszcze jedno: warto angażować notariusza do umowy przedwstępnej?

    Zgodnie z art.389 kc umowa przedwstępna powinna określać istotne
    postanowienia umowy przyrzeczonej,treść umowy przyrzeczonej, jezeli w ciągu
    roku od dnia zawarcia umowy przedwstępnej nie został wyznaczony termin do
    zawarcia umowy przyrzeczonej nie można żądać jej zawarcia. KONIECZNIE spisz
    umowę u notariusza. Wazność umowy jest wtedy gdy umowa przedwstępna czyni
    zadość wymaganiom od których zależy ważność umowy przyrzeczonej.