eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKupilem zepsuty telefon w PLAYRe: Kupilem zepsuty telefon w PLAY
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!ne
    wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl
    !news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 15 Jun 2011 14:33:26 +0200
    From: mvoicem <m...@g...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.1.16) Gecko/20110505
    Icedove/3.0.11
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kupilem zepsuty telefon w PLAY
    References: <it542n$72i$1@news.dialog.net.pl>
    <4df87a3e$0$2507$65785112@news.neostrada.pl> <ita4ds$hj1$1@news.onet.pl>
    <4df8a403$0$2498$65785112@news.neostrada.pl> <ita89v$4od$1@news.onet.pl>
    In-Reply-To: <ita89v$4od$1@news.onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 48
    Message-ID: <4df8a696$0$2498$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.9.186.104
    X-Trace: 1308141207 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2498 83.9.186.104:37690
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:680607
    [ ukryj nagłówki ]

    (15.06.2011 14:24), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > W dniu 15.06.2011 14:22, mvoicem pisze:
    >> (15.06.2011 13:18), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    >>> W dniu 15.06.2011 11:24, Tapatik pisze:
    >>>> Nie rozumiem, dlaczego nowego telefonu nie można oddać do naprawy
    >>>> gwarancyjnej.
    >>>
    >>> No jemu chodzi o to, że to wredne, że ktoś kupuje sprzęt zepsuty od razu
    >>> i potem musi się bujać z gwarancjami np. przez 3 miesiące.
    >>>
    >>> Powinno być prawo, że jeśli awaria nastąpi przez pierwsze dni albo wręcz
    >>> była już w momencie zakupu w towarze, to ma być od razu wymiana towaru
    >>> albo zwrot kasy. Większe sklepy tak robią często.
    >> Bo widać mogą sobie pozwolić.
    >
    > Na uczciwość? No cóż, faktycznie etyka nie jest obowiązkowa w biznesie,
    > a jedynie wskazana.

    Nie uczciwość, ale wyjście do klienta bardziej frontem niż uczciwość
    nakazuje.

    Widać przy ich obrotach, mogą sobie pozwolić na to żeby uwzględnić
    wszystkie reklamacje jakie do nich trafiają, mimo że jakaś ich część
    będzie bezzasadna.

    Być może to co stracą na bezzasadnych reklamacjach odzyskują z
    oszczędności na pracy pracowników którzy mieliby rozpatrywać w trybie
    normalnym?


    >
    >>> Inaczej to wygląda na
    >>> to, że sprzedawca wciska ci z definicji zepsuty sprzęt, bierze sobie
    >>> kasę, a ty się bujaj z gwarancjami.
    >> Wyobrażam sobie, że gdybym był sprzedawcą, nie byłoby dla mnie zawsze
    >> oczywiste czy a)sprzęt jest rzeczywiście zepsuty, b)nie jest zepsuty
    >> ponieważ klient robił przy nim coś czego nie powinien robić.
    >
    > No to można poddać diagnozie.

    Która może trwać kilka tygodni.

    BTW - przypominam sobie że nie tak całkiem dawno narzekałeś że ustawa
    nakłada na Ciebie obowiązki na które stać, jak to wyraziłeś, Medialnego
    Marka ale nie ciebie, detalicznego sprzedawcę. Co się stało że zmieniłeś
    zdanie w tej sprawie?

    p. m.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1