  • Data: 2003-02-26 21:23:24
    Temat: Re: Kupilem dzialke - rolna czy budowlana? oto jest pytanie
    Od: "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chodzilo mi o to, ze czlowiek tak naprawde kupil chyba to, co chcial...
    > Przestraszyl sie, jak muprzyszlo placic podatek rolny...

    A ja mysle ze sie slusznie wystraszyl. Znam gmine w ktorej bylo duzo dzialek
    przewidzianych pod zabudowe (praktycznie wszystkie tereny w pasie do 40m od
    drog). W zeszlym roku wladze gminy doszly do wniosku iz jest bardzo
    "niekorzystna struktura" gruntow, tzn. tylko ok. 10-15% gruntow pod zabudowe
    jest wykorzystywanych pod zabudowe. W zwiazku z tym gmina zmienila plan
    zagospodarowania w ten sposob ze zdecydowana wiekszosc gruntow pod zabudowe
    przemianowala na grunty rolne :O. A w praktyce chodzilo jak zwykle o
    pieniadze - jak ktos sie budowal to wnioskowal od razu do gminy a to o droge
    a to o wode a to o kanalizacje.... przy malej gestosci zabudowy to sie slabo
    kalkuluje (np. robic droge czy doprowadzac wode 2km do jednego domu....).
    Efekt jest taki ze moglo sie zdarzyc ze ktos kupil dzialke "budowlana" a ma
    rolna... A czlowiek mogl nawet nie zaprotestowac bo wylozenie planowanych
    zmian w planie zagosp. jest zwykle oglaszane w siedzibie gminy (gdzie sie z
    reguly nie chodzi) i w lokalnej prasie (ktorej sie raczej nie czyta)...

    Reasumujac, ja bym po prostu sprawdzila w gminie stan aktualny.

    pzdr
    aska