  • Data: 2003-02-24 18:40:33
    Temat: Kupilem dzialke - rolna czy budowlana? oto jest pytanie
    Od: "misio" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pod koniec 2001 roku kupilem od gminy dzialke jak mi sie wydawalo
    do tej pory bez zadnych zastrzezen budowlana. Stwierdza to wpis w
    akcie notarialnym mowiacy, ze notariuszowi zostalo predstawione
    cyt.
    "zaswiadczenie wydane przez urzad gminy x (...) z ktorego wynika,
    ze dzialki o numerach.... (w tym moja) przeznaczone sa w
    miejscowym planie ogolnym zagospodarowania przestrzennego Gminy X
    pod zabudowe mieszkaniowa jednorodzinna".

    Wydawalo mi sie, ze ow zapis jednoznacznie mowi, ze chodzi o
    dzialke budowlana. W zeszlym roku normalnie zaplacilem podatek od
    nieruchomosci.

    Problem pojawil sie w tym roku - zamiast nakazu zaplaty podatku
    od nieruchomosci, dostalem nakaz platniczy zaplaty podatku....
    rolnego (!!!!).

    Pytalem w gminie - mowia, ze ponoc wg nowych przepisow, jesli nic
    na tej dzialce nie buduje a dzialka miala kiedys nadana klase
    ziemi, place nie podatek od nieruchomosci, a podatek rolny, bo sa
    to grunty zurbanizowane na budowe (czy jakos tak) i dopiero od
    momentu, gdy zaczne budowac, zaczne placic podatek od
    nieruchomosci.

    Jak dla mnie to wyjatkowo dziwne i cos wydaje mi sie to
    podejrzane, chodz prawnikiem nie jestem - czy ktos bylby uprzejmy
    rozwiac moje watpliwosci badz ewentualnie powiedziec co robic z
    ta dzialka, by ustalic czy jest rolna czy budowlana? czy mozna
    jakos wczesniej przekwalyfikowac dzialke rolna na budowlana i czy
    w tej sytuacji wogole jest to konieczne??

    dzieki :)