    From: Arek <a...@e...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kto wie coś o współżyciu z nieletnimi????
    Date: Mon, 08 Dec 2003 22:13:11 +0100

    kam rzecze:

    > W którym miejscu kodeksu widzisz taki przepis?

    Art. 1.
    § 2. Nie stanowi przestępstwa czyn zabroniony, którego społeczna szkodliwość
    jest znikoma.

    Art. 10.
    § 1.
    Na zasadach określonych w tym kodeksie odpowiada ten, kto popełnia
    czyn zabroniony po ukończeniu 17 lat.
    [..]
    § 4.
    W stosunku do sprawcy, który popełnił występek po ukończeniu lat 17,
    lecz przed ukończeniem lat 18, sąd zamiast kary stosuje środki wychowawcze,
    lecznicze albo poprawcze przewidziane dla nieletnich, jeżeli
    okoliczności sprawy oraz stopień rozwoju sprawcy, jego właściwości i
    warunki osobiste za tym przemawiają.

    W praktyce jeszcze nigdy nie słyszałem o 17 latku ganianym za seks
    ze swoją 14 letnią "rówieśnicą". Zarzucenie mu pedofilii to absurd.
    Przynajmniej w Polsce bo wiadomo co się wyprawia w USA.
    No ale może mało słyszałem? ;)

    pozdrawiam
    Arek