eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKto odpowiada (majątkiem) za błędy rodziców i jak się uchronić? › Re: Kto odpowiada (majątkiem) za błędy rodziców i jak się uchronić?
  • Data: 2011-04-10 21:55:34
    Temat: Re: Kto odpowiada (majątkiem) za błędy rodziców i jak się uchronić?
    Od: to <t...@a...xyz> szukaj wiadomości tego autora

    begin witek

    > nie załapałeś

    Ależ tak. :-)

    > ja mam swoja chate, a ty mieszkasz z rodzicami i dwójką pozostałego
    > rodzeństwa i ich długiem w ich chacie. I nagle rodziców nie ma.
    > ja w spadku dostaję 1/4 chaty i 1/4 długu. Ty do spółki z rodzeństwem
    > 3/4 chaty i 3/4 długu.
    >
    > I 1/4 długu muszę spłacić, ale 1/4 chaty spieniężyć nie mogę.

    Więc pytam po raz drugi, na jakiej zasadzie biegły ocenia wartość,
    czegoś, czego sprzedać się nie da? Fakt, że cała nieruchomość jest warta
    x nie musi przecież oznaczać, że 1/4 tej nieruchomości jest warte 1/4 x.
    W normalnym świecie wartość danej rzeczy ocenia się na podstawie tego, za
    ile tą rzecz można sprzedać. Czy w świecie sądowym jest jakoś inaczej i
    biegły może sobie wyznaczyć wartość z sufitu, na podstawie jakichś
    nonsensownych operacji matematycznych?