  • Data: 2017-08-21 14:08:41
    Temat: Re: Ksiądz w Gdańsku zabrał mieszkanie 88 latce
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    > Akurat tu nie masz racji i te wartości etyczne przeważnie we wszystkich
    > kościołach bywają podobne. Różnice bywają mało istotne.

    Akurat tu nie masz racji. Przez te mało istotne różnice zginęło już
    wielu ludzi. Wystarczy zajrzeć do podręcznika historii.
    I nadal giną.

    > Natomiast uważam, że niezłym pomysłem byłoby zastąpienie religii w
    > obecnym wydaniu religioznawstwem. Przedstawić młodzieży dogmaty
    > poszczególnych religii, zasady w nich obowiązujące.

    Jest taki przedmiot w szkole: historia.
    Na cholerę na poziomie szkoły podstawowej czy gimnazjum (a nawet
    średniej) osobny przedmiot "religioznawstwo"? Na poziomie szkoły
    podstawowej dogmaty głównych religii można omówić w godzinę czy dwie.
    I wystarczy. Szkoła to nie kościół.
    Nikt nie postuluje żeby w szkole podstawowej był osobny przedmiot
    "literaturoznawstwo" i jakoś to nie przeszkadza na j.polskim omówić
    różnice między gatunkami literackimi.

    Jak ktoś będzie bardziej zainteresowany, to sobie pójdzie na studia
    filologiczne. Albo do seminarium.

    > Nie wiey, co ostatecznie jest pożyteczne - no przynajmniej ja nie wiem.

    Ty nie wiesz, ja nie wiem. I tak powinno być.
    Za to kościół jakimś dziwnym trafem wie lepiej _ode_mnie_ co jest
    _dla_mnie_ pożyteczne.

    > Dotacje dla miłośników koni też są.

    I ci miłośnicy koni konkurują o dotacje z miłośnikami kotów.
    Kościół z nikim nie musi konkurować o dotacje, bo uważa, że jest
    pożyteczny dla wszystkich, czy się to komuś podoba czy nie.

    > I doszłaś do próby wcielenia socjalizmu w czystej postaci -
    > najparwdopodobniej nieświadomie. Wszystkim wg potrzeb.

    Najprawdopodobniej nieświadomie nie zrozumiałeś ironii.
    Następnym razem zaznaczę.

    Pozdrawiam
    Piotr