    From: Marcin <s...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kredyt studencki - zmiana warunków umowy
    Date: Sun, 15 Oct 2006 10:10:07 +0000 (UTC)

    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    news:hc6804-val.ln1@ziutka.router:

    > Problem zwykle polega na tym, ze nie wazne jak sie cos nazywa a czym w
    > istocie jest.

    Aneksem, gdzie _wylacznie_ zapisano, ze okres kredytowania przedluza sie o
    2 lata, zgodnie z ustawa o kredytach studenckich oraz zapisem o mozliwoscia
    przedluzenia w umowie. W sumie kilka zdan - zadnych innych warunkow nie
    zmieniono.

    > Prędzej pewnie, że kwota pożyczki po kolejnych 2 latach kredytowania
    > przerośnie zdaniem banku możliwości finansowe obecnych żyrantów.

    Problem w tym, ze jest to kredyt studencki, na warunkach zgodnych z ustawa
    o takich kredytach i glownym zyrantem jest Bank Gospodarki Zywnosciowej -
    zgodnie z ta ustawa. Trudno przypuscic, ze przekracza to jego mozliwosci.
    Dodatkowym zabezpieczeniem jest wylacznie weksel mojego ojca (a nie
    poreczenie). W umowie sa precyzyjne okreslenia, w jakich okololicznosciach
    przez caly czas trwania umowy - w tym nawet w okresie splaty kredytu - bank
    ma prawo zadac dodatkowego zabezpieczenia, a zadna taka okolicznosc nie
    wystapila.

    Umowa poprzez odmowe wyplaty zostala nie wykonana ze strony banku, podczas
    gdy zgodnie z nia ja spelniam wszystkie warunki. Zadanie dodatkowego -
    niezgodnie z umowa - poreczyciela zmienia warunki umowy w trakcie jej
    trwania. Prosze - przyjmijcie to za pewnik i nie szukajcie dziury w calym,
    bo jej tam nie ma. Ja po prostu chcialbym dowiedziec sie, gdzie mam szukac
    przepisow, na podstawie ktorych moge domagac sie spelnienia umowy. Nie
    przepisow o kredycie studenckich, bo te mam i tam nie ma nic na temat
    mozliwosci jednostronnej zmiany warunkow umowy przez bank, jezeli nie
    nastapily wymienione w niej okolicznosci, ale przepisow prawa dotyczacych
    mozliwosci wyegzekwowania na banku spelnienia umowy. Nie moge podwazyc
    zasadnosci zmiany przepisow wewnetrznych banku wobec mnie, bo ten nie chce
    mi ich okazac (nawet nie chce mi dac tej decyzji na pismie, tylko blokuje
    wyplate), wiec chcialbym wiedziec, na czym moge oprzec sie ogolnie w
    stosunku do nienaruszalnosci zapisow umowy dlugoterminowej. Swoja decyzje
    (o kontynuacji studiow i oplacie za studia) podjalem na podstawie
    znajomosci zasad (umowy) i ustalen z bankiem (podpisanie aneksu) i jestem
    teraz w sytuacji bez wyjscia. Chyba sa jakies przepisy chroniace zawarte
    umowy?

    --
    Marcin