  • Data: 2006-10-15 21:08:21
    Temat: Re: Kredyt studencki - zmiana warunków umowy
    Od: Marcin <s...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Standardowa Odpowiedź Prawnika #1: "Co mówi na ten temat umowa?"

    Ze moze wypowiedziec w konkretnych sytuacjach, ktore tu nie wystapily, np.
    przerwanie nauki, nie dostarczenie zaswiadczenia, podpisanie umowy o kredyt
    studencki z innym bankiem, itp. Ale bank pomimo to opiera sie na swoich
    "zmienionych - niejawnych przepisach wewnetrznych" i twierdzi, ze nie
    spelniam warunkow nowych przepisow, ktore obowiazuja od tego miesiaca, bo
    nie przedstawiam dodatkowych poreczycieli. A to niby wystarczy do
    wypowiedzenia umowy. Bank zmienil sobie swoje wlasne przepisy i na tej
    podstawie twierdzi, ze ma prawo zmienic warunki kredytu studenckiego w
    czasie trwania umowy.

    > Ma prawo wyłącznie za Twoją zgodą albo na warunkach przewidzianych umową
    > (to drugie z pewnymi ograniczeniami). Umowa coś na ten temat mówi?

    Na temat zmian warunkow na zyczenie strony nie mowi nic. Mowi tylko o
    zmianie warunkow (i okresla na jakie) w przypadku, jezeli zaistnieja
    konkretne okolicznosci, np. przerwanie nauki.

    --
    Marcin