    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Koszty założenia sp. z o.o.
    Date: Tue, 06 Jan 2009 21:00:51 +0100

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 06 styczeń 2009 20:14
    (autor Arek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gk0aj2$jp6$1@inews.gazeta.pl>):

    > Nie wiem ile masz lat i czym się zajmujesz, ale pojęcie o tym masz
    > czysto beletrystyczne.

    Owszem, jestem prostym instruktorem. Ale od zawsze mnie uczyli, że to
    kapitaliści zakładają, że zysk i te takie, a socjaliści to właśnie mówią o
    pomocy społecznej i dzieleniu się. A nagle ty mówisz odwrotnie.

    > Jeżeli jesteś inteligentny to myślę, że najpóźniej po 20 latach
    > zgłębiania tej dyscypliny odkryjesz, że coś takiego jak zysk w firmie
    > nie istnieje i że ta nadwyżka to tylko środki na przyszłe wydatki firmy.

    O ile oczywiście ktoś lubi prowadzić Caritas. Ale to się mało komu udaje,
    nawet taki Owsik niezłą kasę trzepie ze swojej niby-fundacji, a ona
    pozornie nie jest nastawiona na zysk.

    > [..]
    > Nie wiem na co wydaje nadwyżki kasy firma Gatesa bo nie interesowałem
    > się tym.

    No więc się zainteresuj, to się dowiesz, że sporo tych nadwyżek wydaje na
    swojego założyciela, a sporo na obecnego naćpanego wodza i jeszcze na kilku
    innych.

    > Daruj sobie te bzdury.

    Jakie bzdury? Pokazuję ci działające i przynoszące od 20 lat z hakiem zyski
    przedsiębiorstwo, a ty mówisz, że ono nie istnieje i że to bzdura? Takich
    przedsiębiorstw jest jakby więcej, ale to akurat jest znane powszechnie,
    więc idealny przykład.

    > Niby w czym?
    > Przy nieskomplikowanej działalności nawet pełna księgowość jest prosta
    > jak drut, a jeżeli działalność jest skomplikowana to pełna księgowość
    > tylko może pomóc.

    Taaaaaa... Znałem jedno takie biuro rachunkowe, co dobrowolnie przeszło na
    PK, żeby lepiej poznać jej niuanse i móc klientów na PK lepiej obsługiwać.
    Szybko się wycofali.

    Wszystko to, co masz na PK MOŻESZ robić też na PKPiR, prawda? Więc jak
    lubisz, to se robisz. A każde MUSISZ sprawia, że czasami nie chcesz, nie
    lubisz, a i tak musisz.

    > O dżisus! Nawet największemu wrogowi nie dałbym rady by na DG OF
    > zatrudniał pracowników! Taka rada byłaby niebywałym draństwem.

    No pacz, a całkiem sporo (w zasadzie większość, jak odjąć samozatrudniaczy)
    zatrudnia. Widać wiedzą, jak ty, że niekoniecznie samodzielnie da się
    wszystko obskoczyć.

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.