  • Data: 2010-08-30 09:02:33
    Temat: Re: Koszt przemeldowania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 29 Aug 2010, Krzysztof wrote:

    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > W istocie jest to totalny bezsens.

    W praktyce nie.
    Ponieważ samo wydanie karty, a jak sądzę również jej użycie jest
    weryfikowane przez "służbę", osobnik z kartą nie jest traktowany
    przez "służbę" jak osoba z ulicy (co do której trzeba sprawdzić
    czy przysługuje jej prawo do świadczenia), lecz potencjalny
    ubezpieczony którego się co najwyżej ustnie pyta czy nadal ma
    ubezpieczenie (i uprzedza że jak nie to zapłaci), zaś identyfikację
    traktuje jako "wiarygodną".

    *W PRAKTYCE* świadczenia *zdrowotne* uzyskuje się przedkładając kartę.
    Sprawdzone na sobie.

    Ewentualna papierkologia pojawia się jeśli:
    - ktoś chce świadczeń *społecznych* (ZUS! NFZowi nic do tego)
    - trzeba przetransportować dokumentację (ale to nie problem, bierze
    się ją u jednego lekarza i przedkłada u innego). Fakt, że karta
    *mogłaby* mieć większą funkcjonalność która *ten* problem by
    rozwiązała to prawda, ale proszę też pamiętać że karty mają już
    parę lat...

    BTW:
    Napiszcie mi może co musi poza województwem śląskim przedłożyć
    dajmy na to osoba prowadząca DG (przy próbie skorzystania ze
    "służby")?

    Bo już się kiedyś zastanawiałem, bo by było jakby musiał skorzystać
    kiedyś z lekarza poza woj. śląskim :>

    pzdr, Gotfryd