  • Data: 2010-09-17 09:17:51
    Temat: Re: Koszt przemeldowania
    Od: cyklista <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Lekarz podstawowej opieki odmówił i wysłał do specjalisty
    > (sulfacetamid tak, sulfacetamid HEC nie).

    Odmówił bo tak chciał (podstawy prawnej nie miał), powodów może być
    wiele (np. chciał cię jednak odesłać do specjalisty bez wielkiego
    tłumaczenia o co chodzi). Generalnie każdy lekarz może napisać receptę
    100% płatną na każdy lek będący w obrocie w Polsce (wpisany do
    Urzędowego Wykazu Produktów leczniczych....). Osobną sprawą jest pisanie
    leków na choroby przewlekłe, nowotwory, narkotyki itp gdzie w grę
    wchodzą duże pieniądze refundowane przez NFZ, bo tu lekarz musi się
    wykazać podstawą medyczną do zapisania takiego leku ze zniżką.

    > Być może tak było, ale stwierdzam że jak na razie nie spotkałem się
    > z przypadkiem "blokady na RMUA".

    Bo jak już napisano wcześniej to jest grupa ogólnopolska a nie śląska (a
    ten region jest specyficzny pod względem kart, książeczek, recept itp.
    rzeczy)