  • Data: 2010-09-07 22:28:29
    Temat: Re: Koszt przemeldowania
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > On Sun, 29 Aug 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nie czepiałem się, bo pisałeś o "części lekarzy" i pewnie to prawda,
    > ale nie można generalizować.

    No jasne, rozwija się przecież. Już choćby Doktor Rentgenowy we
    wspomnianym przeze mnie przypadku to fajny gość, co jak na
    nieinformatyka całkiem fajnie sobie radzi, ale przychodni z komputerami
    u lekarza to jeszcze nie widziałem. Poradni też nie, ale wierzę ci, że
    ty taką akurat znalazłeś. W Biskupicach nigdy nie byłem w szpitalu.

    > Do tego *mi* jak dotąd *zawsze* wystarczała karta.

    W szpitalu i poradniach specjalistycznych? Bo w przychodniach pierwszego
    rażenia to i owszem, wartość wizyty to coś koło 50gr to idą w ciemno, że
    masz ubezpieczenie, bo w końcu ile osób nie ma. A ostatecznie jak nie
    masz, to NFZ się zbuntuje i cię wykreślą z listy, więc wyłudzisz maks
    kilka wizyt na kwotę 5zł całość.

    > Fakt że jakoś notorycznie ze "służby" nie korzystam, ale z rzadka
    > mi się przez ostatnie lata zdarzało (poczynając od okulity jako
    > jedynego władnedo do wypisania recepty na sulfacetamid HEC, co
    > wiąże się z dwoma wizytami boć to specjalista i skierowania trzeba,
    > do owego kolana) i stwierdzam, że z pozycji takiego "szarego
    > użyszkodnika" karta jest *istotnym* usprawnieniem życia.

    Ale prawem powielaczowym, bo sama karta nie poświadcza tak naprawdę
    ubezpieczenia.

    > Wystarczała również pracownikom, a tajemnicę polegającą na tym, że
    > w sumie ów wspominany tu mądry (papierowy) druk jest potrzebny
    > przychodni po to aby bezbłędnie spisać NIP i REGON pracodawcy na
    > zwolnieniu lekarskim

    A po co Regon? Poza tym, nip to ja ustami zawsze podaję i jest luz. Jak
    podam zły, to MÓJ problem będzie, bo kadrowa nie przyjmie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek