    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Korelacja
    <4b5gvueda5h3.gzjnq6l0hbfe$.dlg@40tude.net>
    <xHU5K.219244$Xa1.89529@fx10.ams1>
    <62581e05$0$480$65785112@news.neostrada.pl>
    <Zyp6K.403928$Lc1.136150@fx12.ams1>
    <625a61cc$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
    <PiK6K.224905$Xa1.208839@fx10.ams1>
    <625bb11a$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
    <Yk17K.84034$F4h.66553@fx07.ams1>
    <625d1071$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    <mR97K.577747$sb1.170612@fx11.ams1>
    <625d45dc$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <9Em7K.396342$F_q1.163905@fx01.ams1>
    <625e3a7c$0$479$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Thu, 21 Apr 2022 00:15:07 GMT

    On 2022-04-19, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jak mam katarek to po prostu nie łażę do osób starszych. A jak już muszę
    > się z kimś spotkać to na świeżym powietrzu. A jak już czuję potrzebę

    Bo jesteś osobą społecznie odpowiedzialną, czyli zapewne należysz do
    10-20% społeczeństwa :)

    > zrobienia testu (dwa razy czułem) to biorę z apteki i po problemie.
    > Jedyny oficjalny test trafiający do statystyki miałem przy okazji
    > przygody z karetką. Więc nie zgadzam się, że pokłuci są
    > naderprezentowani w testach względem nieszczepów. Nadreprezentowani
    > przynajmniej w polsce są nieogary co dały się złapać:P

    Czyli konkrenie kto? Niezaszczepieni? :) No bo tak chyba z tego wychodzi
    skoro to ta mniej kumata statystycznie część, jak sam wcześniej
    napisałeś. No bo kto jeszcze? Babcie i dziadkowie, są zaszczepieni,
    chorują częście, uniknąć kontaktu z lekarzem łatwo nie mogą.

    > Też w zasadzie są dostępne za darmo. Tylko wiąże się to z conajmniej
    > dwoma dniami aresztu (a raczej wiązało). Także kiepski pomysł, jeśli
    > chodzi ci o unikanie absencji w pracy:P

    A też, czy czasami nie jest tak, że jednak dla dużej grupy społecznej
    kwarantanna nie jest czymś porządanym i sobie z chęcią na nią pójdą? :)

    > No więc porównujemy nieporównywalne. U nas jak jesteś odpowiedzialny to
    > po prostu idziesz na L4. Z tym że jak jesteś biedny i pójdziesz do
    > państwowego lekarza to wpasniesz w oficjalny test. Więc wśród
    > testowanych jest po prostu nadreprezentacja biedniejszych i niej
    > zaradnych życiowo. Akurat tak się składa, że to stereotypowe antyszczepy:P

    Mam o tyle wątpliwości, że nie są oni w próżni, więc jak się ktoś
    nadzieje to Miecio z Januszem i Karyną będą już wiedzieć. Natomiast te
    babcie i dziadkowie... to nie jest małą grupa, a jest wysoce
    wyszczepiona. Dodatkowo bardziej podatna na zarażenie.

    > NIe zgodzę się - szczepioeni są bardziej ogarnięci i zrobią sobie testy
    > z apteki. Jak wyjdzie to weźmie L4 i oficjalnie nigdy chory nie był.
    > Antyszczep pójdzie do lekarza POZ i wpadnie w sidła systemu:P

    Mogłoby tak być, gdyby ludzie żyli w izolacji i chorowali z raz do roku.
    No i jeszcze mamy właśnie geriatrię.

    --
    Marcin