  • Data: 2022-04-21 02:53:16
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-04-19, Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> wrote:

    > nie - wyjaśniali to naukowcy niejednokrotnie. Najbardziej obrazowe to -

    Jeśli mógłbym zasugerować przykręcenie retoryki mędrca objaśniającego
    dzieci bawiące się w piasku... Może się to skończyć kolejną analizą
    kolejnego dra Small Coin :)

    > miejsce skąd bierzesz wymaz, to taki "śmietnik" organizmu, gdzie
    > przypadkowo może być cokolwiek. Żeby test wyszedł dodatnio - wystarczy
    > fragment wirusa, może on być tam, bo
    > 1) chorujesz
    > 2) chorowałeś, ale jesteś już zdrowy, organizm sobie poradził
    > 3) z powietrza złapałeś fragment nieaktywnego wirusa i został

    No to raczej jasne, ale jak fałszywych negatywów jest mało, to dla mnie
    test dający 50% trafień jest testem wartościowym.

    > Nie, nie wina testów, a osób, którzy wykorzystali tego typu testowanie
    > do robienia niczym nie uzasadnionych lockdownów.

    A potrafisz oszacować ilość zgonów w grupie >=65 będących wynikiem
    zarażenia się tych osób od osób z grupy <65?

    --
    Marcin