  • Data: 2022-04-21 06:22:51
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Żaden z nich w 2020 nie mógł wiedzieć jak będzie mutował wirus i do
    > jakich form (mniej lub bardziej zjadliwych), więc jak dla mnie to jest
    > wszystko na zasadzie jak z wrózbitami - 10tys naukowców spodziewa się,
    > że nie będzie potopu, 200 twierdzi co innego. Potop się pojawia bo
    > prawdopodobieństwo jego wystąpienia było np. na poziomie 5%. Niestety to
    > wcale nie oznacza, że tych 200 to są w tym momecie jakieś tuzy nauki, a
    > najczęście wręcz przeciwnie. To tak teoretycznie bez analizowania
    > życiorysów ww., którzy jak najbardziej tuzami mogą sobie być.

    Kilka zdan komentarza:

    1 - było wiadomo, że będzie mutować i było wiadomo, że wpłynie to na
    skuteczność szczepień. I było to wiadomo od początku - polska zamówiła
    od razu 6 dawek dwudawkowej szczpionki i teraz się problem zrobił.

    2 - Była wskazówka, że będzie _raczej_ będzie mutować w łagodnieejszą
    stronę - na ogół tak było.

    3 - był "naukowy konsensus" te 5% o których piszesz było traktowane jak
    szury.

    4 - szury trafiły nie dlatego że są lepszymi naukowcami, a po prostu
    naukowcy "nie trafili". Albo bardziej prawdopodobne, że po prostu
    wybieraliśmy sobie tych, co mówili co nam pasowało. I to największa
    tragedia - okazało się, ze z perspektywy czasu "naukowy konsensus" się
    mylił i teraz zdanie szura jest równie wiarygodne co zdanie profesora.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!