  • Data: 2022-04-19 01:15:09
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-04-18, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > NIe wiem - ale pamiętam że liczby były w okolicach 90%. Na 100% nie było
    > napisane, że odsetek false positive jest na poziomie 90%:P

    No a jak było 90%++ dla negatywów?

    > Jak nie jak tak? Wszystko zaczyna się właśnie od testu i jego wyniku -
    > pomijając że za samą procedurę należałoby zawiesić jej twórcę to
    > zakładała ona wiarę właśnie w wynik testu. Co więcej to patologia co do
    > której istniał "naukowy konsensus". "Przecież nie chcesz wpuszczać na
    > odziały gdzie są chorzy ludzie zarażonych kowidem!". Teraz należałoby

    A chcesz? Jak masz nawet te 30-50% pewności, że to osoba zarażona to
    chciałbyś ją wpuścić np. na jakiś niezakaźny OIOM? Nadal nie widzisz, że
    to nie ma nic ze skutecznością testu wspólnego, czy będzie to 90% czy
    "tylko" 15%?

    > Przecież procedury te jednak zakładają wiarę w wyniki testów, więc jakby
    > testy były do dupy, to wina testów a nie tego, że tworzący procedurę
    > założył że dają rozsądne wyniki. Pytanie kto te procedury wymyślił - no
    > chyba fachowcy i eksperty. "Kim jesteś żeby je kwestionować? Napisałeś
    > już do nich pismo? Co ci odpowiedzieli?" ;)

    Co innego jakby to było 0.1% poprawnych wskazań, ale przy założeniu, że
    blisko 100% negatywów jest poprawna i np. 30-60% pozytywów jest
    poprawna, to nadal jest to test jak najbardziej użyteczny. Nie ma
    oczywiście sensu wykorzystanie takiego testu do szacunków zarażeń w
    populacji, ale jako przepustkę np. do kontaktów w grupach osób MZ jak
    najbardziej.

    --
    Marcin