  • Data: 2022-04-19 01:38:45
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-04-18, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jak mam L4 to też nigdzie nie łażę i staram się nie roznosić. Zresztą
    > jak piszę - jak chcesz koniecznie wiedzieć to są apteczne za 20PLN.
    > Prościej, mniej formalności i nie musisz się przed kulsonami tłumaczyć i
    > robić selfików jak sobie zażyczą w ramach tresury.

    Nie zmienia to faktu, że jeśli wierzysz, że kowid jednak starsze osoby
    zabija nieco bardziej skutecznie niż mały katarek (na który L4 nie
    dostaniesz) to możesz chcieć się upewnić czy go nie masz, zanim
    poleziesz w geriatryki.

    > Żeby nie zarażać katarem? No dobra - u was w aptece się nie da kupić? To

    Żeby mieć pewność, że nie zaraża kowidem swoich klientów. Samo w sobie
    lekkie siompanie nosem nie jest specjalnie zaraźliwe.

    > może ci powiem jak u nas to działa(ło). Zapisujesz się na test - od tego
    > momentu jesteś na kwarantanie. Idziesz na test (bo wirus się nie roznosi
    > jak na test idziesz) i wracasz dalej w areszcie. Na drugi dzień (jak
    > dobrze pójdzie) lub na jeszcze następny masz wynik i możesz opuścić
    > areszt. Więc jak widzisz masz trzy dni w areszcie z powodu kataru:P
    > Jesteś pewien że to dobre rozwiązanie dla twojej żony? :P

    U nas też to tak działało, z tym, że testy były dość szeroko dostępne w
    tym sporo za darmo. Jak żona dostała oficjalnego kowida, to musiała
    podać najbliższe kontakty i to wystarczyło abym np. polazł do automatu i
    dostał 3 testy. Natomiast jeśli w Polsce nie były, to mimo wszystko
    miałbym jakiś na podorędziu. Czegoś takiego jak L4 (w sensie kompendacji
    utraconego przychodu) to tutaj nie ma.

    > No po to że chyba jak masz objawy to do pracy nie powinieneś chodzi
    > Prawda? To może uściślijmy - ty i twoi znajomi zapisywali się na testy

    Są objawy i objawy. Z gorączką i kaszlem nie pójdę, ale z lekkim
    katarkiem czy drapaniem w gardle już normalnie tak.

    > co każdorazowo skutkuje co najmniej dwoma dniami kwarantanny? A co ich
    > powstrzymywało od kupienia testu w aptece czy innym supermarkecie?

    Nic. Tak właśnie zrobili.

    > Ale wiesz, że wyniki z tych testów nigdzie w statystyce się potem nie
    > pojawiały?

    No rozumiem, tak że może z tej części argumentacji się wycofam :)
    Ale nadal wydaje mi się, że predzej chętnych na oficjalne testy
    znajdziesz wśród zaszczepionych, bo argumentacja o kwarantannach i
    podobnych dotyczy obu grup, ale nadal tylko nieszczepy negują i kowida i
    skuteczność wszystkiego co związane.

    --
    Marcin