  • Data: 2022-04-19 09:01:44
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A jak jest zdefiniowany przypadek, bo może jednak nie? Wiadomo, że nie
    > oceni się tym testem kto chorszy ale ocena typu czy dana osoba została
    > zarażona to tez nie?

    nie - wyjaśniali to naukowcy niejednokrotnie. Najbardziej obrazowe to -
    miejsce skąd bierzesz wymaz, to taki "śmietnik" organizmu, gdzie
    przypadkowo może być cokolwiek. Żeby test wyszedł dodatnio - wystarczy
    fragment wirusa, może on być tam, bo
    1) chorujesz
    2) chorowałeś, ale jesteś już zdrowy, organizm sobie poradził
    3) z powietrza złapałeś fragment nieaktywnego wirusa i został

    pomijam już całkowicie fakt, że pobierano wymazy w nie do końca
    sterylnych warunkach, przez co sam wymaz może być zanieczyszczony, a w
    teście PCR używając przy zbyt dużej ilości cykli w zasadzie mamy wynik
    losowy.

    Na to zwracali naukowcy uwagę od samego początku. Dlatego wcześniej nie
    korzystano w diagnostyce z takich testów, a jeśli juz nawet, to robiono
    to w odpowiednich laboratoriach i badano szerzej, nie tylko w kierunku
    jednego wirusa, bo jak popytasz lekarzy, to wynik w kierunku jednego
    wirusa dróg oddechowych- nawet jak go znajdziesz, masz objawy i tak nie
    przesądza.

    > Ponownie, to nie wina testów.

    Nie, nie wina testów, a osób, którzy wykorzystali tego typu testowanie
    do robienia niczym nie uzasadnionych lockdownów.

    --
    http://zrzeda.pl