  • Data: 2022-03-31 12:29:31
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 30 Mar 2022 22:54:22 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > No ale to taka słaba nawet żartem korelacja, bo jak rozumiem stopień
    > wyszczepienia sobie rośnie, a przypadki górki i dołki? Jeśli tak, to
    > chyba niewielu złapało dowcip :)

    Przypominam, że to miał być, współczynnik korelacji, cytuję Shurka,
    "Zwiększenia ilości przypadków po rozpoczeciu szczepień", co dla mnie jest
    pospolitym bełkotem.
    Ty interpretujesz to jako korelację między liczbą przypadków (czego?) a
    stopniem zaszczepienia w UK i to już ma sens, tylko że korelacji - jak
    powyżej zauważasz - jakoś nie widać.
    Przypomnę również, że autor tego do bólu zabawnego dowcipu tak rozwiązuje
    problem:
    "całkujesz pole pod wykresem przedszczepieniami, potem
    analogiczny po szczepieniach. Jeśli to drugie jest większe od pierwszego
    masz 100% korelacji między szczepieniami a większą ilością przypadków"

    Ja nie mam wątpliwości, z kim mamy do czynienia.
    To nieuk, który używa pojęć, których nie rozumie, ale za to ma tupet i jest
    wyszczekany. Nie potrafi nawet sformułować problemu tak, żeby było wiadomo,
    o co mu chodzi i to rozmówca ma się domyślać w czym rzecz.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl